باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پایان امپراطوری آمریکا در منطقه

امپراطوری آمریکا باید بداند که آینده خاورمیانه متعلق به مردم آن است و شعار دموکراسی آمریکا یک طنز تاریخی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود 7سال پیش بود که  ناوگروه اتمی "نيميتس" به سوی آب‌های خليج فارس حرکت کرد. هرچند پنتاگون اعلام کرد که اين ناوگروه قرار است جايگزين ناو هواپيمابر "آيزنهاور" شود. با وجود پايان مأموريت يگان رزمی آيزنهاور سخنگوی ناوگان پنج آمريکا حاضر در بحرين، اظهار داشت: نيازهای عملياتی در نبردهای احتمالی آينده باعث افزوده شدن گروهی ديگر به ماشين جنگی آمريکا در آب‌های خليج فارس شده است. گفتنی است که منابع نظامی خارجی تعداد نيروهای آمريکايی حاضر در منطقه را بيش از ۲۲۰۰۰ نفر تخمين می‌زدند. 


پایان امپراطوری آمریکا
روز شنبه ۳۱مارس2007 اطلاعيه‌ای از سوی پنتاگون منتشر شد که حاکی از حرکت ناوگروه اتمی "نيميتس" به سوی خليج فارس بود. بدين ترتيب تعداد ناو گروه‌های حاضر در منطقه  به ۳ فروند افزايش  يافت. 

يگان نظامی آيزنهاور مشهور به ناو هواپيمابر آيزنهاور دارای بيش از ۸۰ جنگنده-بمب افکن F-18E/F، شماری هواپيمای عمود پرواز "سی هرير" و واحد رزمی به ارزش۲۲۰۰ نفر تفنگدار دريايی بود. اين ناوگروه را کشتی‌های اسکورت، زير دريائی‌ها اتمی (نزديک شانزده ناو جنگی و تدارکاتی) و چيزی بيش از دوازده هزار سرباز ،خلبان و ناوی آمريکایی با صدها موشک دوربرد (اتمی و متعارف) پشتبانی می‌کردند. 

پایان امپراطوری آمریکا

روزنامه‌ تايمز لندن نیز در آن روزها نوشت:" هر زمان به تاريخچه ناو «آيزنهاور» نگاهی می‌اندازيم به اين نتيجه می‌رسيم که عمده علت حضور آنها در پایان به آغاز جنگ منجر می‌شود" 

"کوين آندال" فرمانده ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکا در معرفی تجهيزات و ادوات ناو جان.سی.استنيس معروف به ناو هواپيمابر جان.سی.استنيس در منامه گفت: اين ناو هواپيمابر متشکل از حدود 80 جنگندهء اف/ای 18 سوپر هورنت به همراه 4 ناوچهء تهاجمی - پشتیبانی است. ناو هواپيمابر استنيس همراه با ناوهای گروه خود وظيفه حراست از سواحل غربی آمريکا در اقيانوس آرام و حفظ امنيت شهرهای مهم ايالت پرجمعيت کاليفرنيا ازجمله لس آنجلس و سانفرانسيسکو را پس از حملات تروريستی ۱۱سپتامبر بر عهده داشت. 

پایان امپراطوری آمریکا

 اين دو ناو هواپيمابر آمريکايی یعنی «آيزنهاور» و «استينس» در قالب ناوگان پنجم نيروی دريايی ارتش آمريکا در منطقه مستقر بودند، و با اضافه شدن ناوگروه اتمی نيميتس، تعداد آنان به ۳ فروند رسيد. 

يگان رزمی اتمی نيميتس را يک رزم‌ناو موشک انداز، ۴ ناو شکن موشک انداز، يک زير دريايی تهاجمی اتمی همراهی می‌کرد و در عرشه اين ناو بيش از ۸۰ فروند هواپيمای شکاری-بمب افکن سوپر هورنت، شماری از هليکوپترهای تهاجمی، ضدزيردريايی و دو اسکادران هواپيماهای ويژه جنگ الکترونيک EA-6B و تجسسی + E-2C مستقر بود. گفتنی است اين ناو به بزرگترين کشتی جنگی دنيا معروف شده است. غير از موارد فوق ۲ ناو مادر هليکوپتربر «باکسر» و پشتيبانی «بتن» در حال حفاظت از خليج فارس و گشت‌زنی در آب‌های منطقه بودند. 


پایان امپراطوری آمریکا
بسياری از کارشناسان نظامی-سياسی بر غير عادی بودن اين تحرکٌات تأکيد داشته و آن را در راستای طرح نو محافظه کاران آمريکا مبتنی بر حمله بسیار گسترده به تأسيسات هسته‌ای و نظامی ايران در صورت عدم تعليق غنی‌سازی اتمی از سوی جمهوری اسلامی می دانستند. 

هرچند واشنگتن اقدامات خود را در جهت تهاجم نظامی به ايران نمی‌داند، اما شواهد امر حاکی از حقايق ديگری است. واشنگتن‌پست، حرکت اين ناو به سمت خليج فارس را اتفاقی هراسناک خواند؛ ما اکنون پس از گذشت 8 سال بار دیگر آمریکایی‌ها تحرکات مشکوک خود را در خلیج فارس آغاز کردند. این چندمین بار است که آمریکایی‌ها پا را از گلیم خود فراتر نهاده و مشکل‌آفرینی می‌کنند. همگان این تحرکات آمریکایی‌ها را سر‌آغاز جنگ بزرگ می‌دانند، اما تاریخ نشان داده است که آمریکا هیچ گاه یارای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

آيا می‌توان به صراحت اظهار داشت که ناوگروه ها و نيروهای آمريکايی تنها برای حفظ و حراست دموکراسی و امنيت کشورهای متحد شان پای به عرصه خليج فارس و منطقه می‌گذارند؟!

سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران در مورد اعزام ناوگروه آمریکا به خلیج فارس اعلام کرد: امپراطوری آمریکا در به پایان رسیده است و این تقلا کردن بیهوده دیگر ثمر نخواهد داشت. آنها باید بدانند که آینده منطقه متعلق به مردم آن است و آینده متعلق به مردم خاورمیانه است. شعار دموکراسی آمریکا یک طنز تاریخی است.

پایان امپراطوری آمریکا


شاید لازم است که آمریکایی‌ها بار دیگر سخنان مارک گافنی کارشناس مسائل سیاسی را به یاد آورند که می‌گفت: در صورت حمله نظامي به ايران، خون نيروهای آمريکايی خليج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد. روزنامه صهيونيستي يديعوت‌آحارونوت، در گزارشی در سال گذشته اذعان می‌کند که آمريکا از قابليت‌هاي نظامی دريايی ايران وحشت دارد. بنابراين گزارش، متخصصان تخمين زده‌اند که ايران در حال تقويت قوای نظامی خود در خليج فارس بوده است و در ميان ديگر جنگ‌افزارها، موشک‌های ناوشکن و قايق‌های تندروی اين کشور از همه کارآمدتر هستند.

پایان امپراطوری آمریکا

گزارش‌ها حاکی است سامانه‌های موشکی جديد ايران، اين اعتماد به نفس را به فرماندهان می‌دهند که در صورت وقوع حمله نظامی، به سرعت ناوهای دشمن را نابود کرده و خسارات زيادی به ناوگان دريايی آمريکا وارد کنند. بنا به اين گزارش، پيشرفت‌های بزرگ ايران در موشک‌های ناوشکن نگرانی زيادی در ميان مقامات نظامی آمريکا مبنی بر شکست ناوگان‌های اين کشور در اولين ساعات جنگ احتمالی ايجاد کرده است. متخصصان حال و گذشته نظامی آمريکا عقيده دارند که افزايش خيره‌کننده موشک‌های کوتاه‌برد ايران که با تاکتيک‌های هجومی قايق‌های گشتی مسلح ترکيب مي‌شود، می‌تواند توانايی دفاعی بسياری از ناوهای مدرن آمريکا را فلج کند.

پایان امپراطوری آمریکا
بر اساس تحقيقات انجام شده، توانايی ايران مبنی بر ايجاد خسارت بسيار شديد به ناوگان دريايی آمريکا بيشتر از توان اين کشور در دهه‌های گذشته است. اين گزارش می‌افزايد که جنگ‌افزارهای ايران کشنده‌تر و بسيار دقيق‌تر از قبل عمل می‌کنند. قدرت فزاينده ايران در صنايع نظامی موشکی، متخصصان امر را به اين فکر واداشته است که در استقرار ناوهای هواپيمابر و ديگر ناوهای جنگی گران‌قيمت تجديد نظر کنند. ارزيابی پنتاگون نشان می‌دهد که توپخانه ايران در برگيرنده موشک‌های بالستيک با جستجوگرهايی می‌شود که آن‌‌ها را قادر می‌سازد به دنبال کشتی بروند و تا لحظه‌ برخورد دست از تعقیب هدف برندارند.

ناوهای مدرن آمريکا به سامانه‌های دفاعی پيچيده‌ای مانند سامانه سپر موشکی مجهز هستند. اما ايران با تکنولوژی که به آن دست يافته است می‌تواند از چند جهت در يک زمان به سمت ناو حمله کرده و فن‌آوری آمريکا را خنثی کند. هم‌چنین روزنامه USA Today، نيز در گزارشي اذعان کرده است که موشک‌های ناوشکن ايران تهديد بزرگی برای نيروهای آمريکايی در منطقه به حساب می‌آيند. موشک‌های بالستيک دوربرد ايران می‌توانند سامانه‌های دفاع موشکی آمريکا در خليج فارس را زمين‌گير کنند. قايق‌های تهاجم سريع ايران با حمله‌های زنبوری جنگ‌افزارهای پيشرفته خود می‌توانند ناوهای آمريکايی را غرق کنند. 

پایان امپراطوری آمریکا


کارشناسان امور نظامي خليج فارس  معتقد هستند: موشک‌های کروز ايران می‌توانند به ناوهای آمريکايی ناوگان پنجم نيروی دريايی ايالات متحده در خليج فارس و منطقه بحرين شليک شوند. ناو و پايگاه‌های آمريکايی سامانه‌های دفاع موشکي دارند، اما ايران قادر است چند موشک را به طور هم‌زمان به يک هدف شليک کند که در اين صورت کاری از دست اين پدافندها بر نمی‌آيد.

در گزارشی که پنتاگون به کنگره آمريکا ارائه کرد، نيروهای نظامی ايران را پيشرفته‌ترين نيروها در خاورميانه معرفی کرده است.

پایان امپراطوری آمریکا

آمریکایی‌ها باید بدانند که تنگه‌ی هرمز بطور کامل در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و حتی می‌تواند ناوهای آنها را با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد،زمین‌گیر کند. به هر حال آمریکا هیچ گاه به ایران حمله نخواهد کرد، زیرا در صورت بروز کوچک‌ترین حملات، با بزرگترین پاسخ های نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران روبرو می‌شود. حمله نظامی به ایران می‌تواند تجربه تلخی برای آمریکایی‌ها رغم بزند. جمهورری اسلامی ایران به عنوان ضلع اصلی محور مقاومت نشان داده است که هیچ هراسی از هیچ قدرتی ندارد. اکنون 37سال است که ایران به دشمن اصلی آمریکا در جهان تبدیل شده است؛ دشمنی و خصومتی که هر روز پررنگ‌تر می‌شود.

پایان امپراطوری آمریکا


تحقیر آمریکایی‌ها در آب‌های خلیج فارس

22 دی‌ماه 94 بود که دو شناور رزمی آمریکایی با نقض حریم دریایی ایران در محدوده جزیره فارسی در خلیج فارس، توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه بازداشت و به پایگاه این نیرو در جزیره فارسی منتقل می‌شوند. به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، ناو هواپیمابر آمریکایی نیز در این محدوده در آب‌های بین‌المللی حضور داشت و پس از بازداشت این دو شناور آمریکایی، تحرکات دریایی و هوایی «غیرحرفه‌ای» از سوی آمریکایی‌ها انجام شد که با اقدامات مناسب نیروهای سپاه، بعد از 40 دقیقه آرامش به منطقه بازگشت.

پایان امپراطوری آمریکا در منطقه

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استقرار کامل و همه جانبه و تسلط کامل بر همه آب‌های منطقه خلیج فارس و هرمز را دارد.

وی گفت: آب‌های سرزمینی هر کشور، آب‌هایی است که شناورها باید حضورشان در آنها با اطلاع و کسب اجازه قبلی باشد.

پایان امپراطوری آمریکا در منطقه

گزارش از حمیدرضا قربانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار