انتقاد یک مدیر اجرایی از سهل انگاری مقامات سعودی در حادثه سقوط جرثقیل

مدیر اجرایی بنیاد تحقیقات میراث اسلامی، از سهل انگاری مقامات سعودی در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، «عرفان العلوی،» یکی از بنیانگذاران بنیاد تحقیقات میراث اسلامی و مدیر اجرایی این بنیاد، مقامات عربستان را به دلیل بی‌توجهی به ایمن‌سازی پروژه های ساخت و ساز اطراف اماکن مقدس مکه، مورد انتقاد قرار داد. 

او درمقایسه حادثه مرگبار سقوط جرثقیل در مسجد الحرام با حادثه بمب‌گذاری گفت: «مقامات سعودی به میراث اسلامی اهمیتی نمی دهند و به سلامت و ایمنی مردم توجهی ندارند.» وی در ادامه هشدار داد سقوط دو جرثقیل در مسجدالحرام، تهدیدی بزرگ برای امنیت مناسک حج است.
مقامات سعودی به دلیل تخریب صدها مکان تاریخی و اسلامی و ساخت آسمان خراش در مقابل خانه کعبه و مسجدالحرام، مورد انتقاد شدید هستند. این مقامات مدعی هستند اقدامات آنها برای گسترش مسجدالحرام صورت می گیرد.

دیروز بر اثر سقوط یک جرثقیل در مسجدالحرام، 107 زائر جان باختند. در این حادثه، 238 نفر نیز زخمی شدند. از میان زائران ایرانی یک نفر جان خود را بر اثر این حادثه از دست داد و 25 نفر زخمی شدند.

بنا بر اعلام آژانس خبری سعودی، این حادثه بر اثر وقوع توفان شن، باد و باران سیل آسا رخ داد. اداره کل دفاع مدنی سعودی، وقوع این توفان را پیش بینی کرده بود؛ اما هنوز مشخص نیست چرا مقامات سعودی تدابیر احتیاطی لازم را به اجرا نگذاشتند.

این حادثه در روزهایی رخ می دهد که صدها هزار زائر مسلمان برای انجام مناسک سالیانه حج در مکه مکرمه حضور دارند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار