لواسان به عنوان شهر هوشمند دنیا

استاندار تهران گفت: شهر لواسان به عنوان اولین شهر هوشمند استان تهران بصورت پایلوت و اسپارتی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن جوان سید حسین هاشمی استاندار تهران اظهار کرد: دنیای امروز دنیای آتی است که کارایی تقریبا مورد نیاز شهرها، کشورها و درتمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا آماده سازی شهر هوشمند در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: افتتاح شهر هوشمند دنیا طبق زمانبندی‌های تعیین شده بر امنیت شهر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز کمک و از تخلفات پیشگیری می‌کند و همچنین اینترنت پر سرعت از جمله مزایای این طرح است.


وی تصریح کرد:‌شهر هوشمند تا پایان سال در تهران با حفظ بافت طبیعت لواسان به بهره برداری می‌رسد که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و  به نظر می‌رسد هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ کنترل جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز خدمات برای شهروند امکان پذیر شود.

هاشمی در ادامه افزود: با اجرای این طرح حتی می‌توان یک کابل تلویزیون به منازل انتقال داد و به این صورت اینترنت پر سرعت در اختیار  مردم قرار می‌گیرد.


استاندار تهران افزود: این اقدام علاوه بر اینکه امنیت شهر را تضمین می‌کند باعث جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز می‌شود و می‌تواند از سیستم‌های الکترونیکی کمک گرفت و همچنین ورود و خروج تعداد خودروها را کاملا تحت نظارت قرار دهیم.

رضایی کارشناس اجرایی گفت: شهر هوشمند نزدیک 5 ماه است که به صورت پایلوت در استان تهران مطرح است و همچنین مجموعه استانداری برای ایجاد بستر مناسب بر تمام مراکز اصلی شهرها و کمربندی‌ها اقدام کرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته افزود: یکی از امکانات بخشی سیستم پایش  نظارت تصویری با کارایی مختلف اعم از برند سونی پلاک خوان و کنترل ساخت و ساز در داخل شهر انجام  می‌شود که مربوط به خدمات شهر شهرداری است.

رضایی با اشاره به استفاده از دوربین‌های مداربسته در مراکز اصلی شهر عنوان کرد: در تمام مراکز اصلی شهر دوربین‌های مدار بسته استفاده شده است.

کارشناس اجرایی تاکید کرد: اینترنت پر سرعت از جمله ویبر نوری، وای فای در آموزش مجازی در کیوسک‌ها و فرهنگسراها نیز اجرا که این اقدام باعث می‌شود شهروندان به راحتی در یک محیط امن و زیبا تر تردد کنند.

وی در پایان از احداث 15 کیلومتر فیبر نوری احداث شده خبر داد و گفت: سنسورهای زلزله سنج به بحث کنترل آب و هوا نیز از جمله تجهیزات این شهر است و در همین راستا مینی بوس‌های شهر لواسان مجهز به سیستم جی پی اس می‌باشد و در نقطه جی آی سی  می‌تواند تحت کنترل باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اواسان ، پایلوت ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار