سمنان؛

150 دانشجوی پرستاری، همیاران بهداشت مدارس سمنان شدند

رئیس مرکز بهداشت سمنان گفت: برای نخستین بار در کشور تعداد ۱۵۰ دانشجوی پرستاری و پیراپزشکی به عنوان همیاران بهداشت در مدارس سمنان حضور خواهند یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ فتوحی در نشستی برای بررسی راهکارهای همکاری های مشترک میان آموزش و پرورش و مرکز بهداشت سمنان در سال تحصیلی جدیداظهار داشت: برای امسال مقرر شد تا تعداد ۱۵۰ نفر از دانشجویان پرستاری و پیرا پزشکی دوران کارآموزی خود را بعنوان همیاران بهداشت در مراکز آموزشی سپری کنند.

 وی با اشاره به ضرورت آموزش بهداشت در مدارس و رعایت نکات بهداشتی توسط دانش آموزان یاد آور شد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و احتمال شیوع بیماری های فصلی لازم است تا مدیران محترم مراکز آموزشی ضمن اطلاع رسانی و ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، نسبت به چگونگی توزیع مواد غذایی در بوفه های مدارس حساسیت بیشتری را اعمال کرده و نسبت به کسب مجوز های لازم برای ایجاد پایگاه های تغذیه سالم در مدارس اقدام کنند.

 رئیس مرکز بهداشت سمنان همچنین با اشاره به همکاری های گسترده این مرکز با آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد هفت هزار و ۵۹۹ دانش آموز توسط کارشناسان این مرکز تحت معاینات پزشکی قرار گرفته اند که از این تعداد ۹ درصد برای درمان و ادامه معالجات به پزشک متخصص معرفی شدند. 

فتوحی همچنین عنوان داشت در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ تعداد دو هزار و ۴۷۷ نفر از دانش آموزان پایه اول دبیرستان دوره دوم واکسینه شدند. 

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان نیز در این جلسه ضمن اشاره به حضور دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی بعنوان همیاران بهداشت در مدارس سمنان گفت: این طرح برای نخستین بار و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بصورت آزمایشی برگزار خواهد شد.

 عموزاده در پایان افزود: بمنظور اجرای این طرح، یک واحد درسی دانشجویان بعنوان بهداشت مدارس تعیین شده و در همین راستا هر دانشجو موظف خواهد بود بصورت متوسط بین هشت تا ۹ روز بعنوان همیار بهداشت در سطح مدارس سمنان حضور یافته و نسبت به معاینات اولیه دانش آموزان اقدام کند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.