توصیه سفیر ایران به منتقدان فیلم محمد رسول الله/ بعد از دیدن فیلم قضاوت کنید

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو پیرامون اخبار و دیدگاههای انتقادی منتشر شده در رسانه های این کشور درخصوص فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی، از صاحب نظران خواست بعد از دیدن فیلم در باره آن اظهارنظر کنند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران که روز جمعه منتشر شد، آمده است هر گونه موضع گیری قبل از دیدن فیلم اشتباه، غیر منطقی و نادرست است.
بیانیه سفارت ایران در دهلی نو خطاب به منتقدان این فیلم، تاکید شده است: در فیلم محمد رسول الله هیچ توهینی به ارزشهای اسلامی نشده است .
سفارت جمهوری اسلامی در این بیانیه با اشاره به اینکه ایران همواره پرچمدار دفاع از ارزشهای اسلامی بوده است اعلام کرد:صدور فتوا امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره سلمان رشدی و موضع گیری های ایران درخصوص محکومیت اهانت به پیامبر گرامی اسلام تائید کننده این موضوع است.
در ادامه بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است، ایران نخستین کشوری است که اقدامات تکفیری ها از جمله داعش ، طالبان و صهیونیست ها را محکوم و با آن مخالفت کرده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با اشاره به اشتراکات مسلمانان در اصول و اعمال دینی اعلام کرد باید اظهار نظر در باره موضوعاتی از قبیل فیلم های مذهبی از جمله فیلم محمد رسول الله را به کارشناسان واگذار کرد.
در پایان بیانیه سفارت جمهوری اسلامی اضافه شده است نباید چنین مسائلی باعث ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود زیرا جهان اسلام بهای سنگینی را بابت چنین اختلافاتی می پردازد.
'سید احمد بخاری' امام شاهی مسجد دهلی نو در نامه ای به غلامرضا انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از ساخت فیلم محمد رسول الله (ص ) انتقاد کرده و گفته است درچند روز گذشته از روزنامه ها مطلع شدم که در ایران فیلمی تهیه شده که در آن شبیه پیامبر و صحابه به نمایش گذاشته شده است.اسلام اجازه چنین کاری را نمی دهد.
روزنامه هندی نوبهارات نیز در گزارشی از بمبئی نوشت تعدادی از مردم نسبت به تصویر چهره پیامبر در فیلم کارگردان ایرانی ناراحت هستند و خواستار برخورد با الله راخا رحمان آهنگ ساز این فیلم شده اند.
رییس دارالعلوم اهل سنت نیز می گوید ایجاد جنجال برسر فیلم مناسب نیست چرا که هنوز کسی این فیلم را ندیده است و نباید دراین مورد وارد سیاست بازی شد.
فیلم تاریخی محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی که با استقبال گسترده ای در داخل ایران مواجه شده است داستان زندگی کودکی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) در (سده ۶ (میلادی)) را روایت می کند. این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد.
اکران عمومی فیلم محمد رسول الله از چهارم شهریور در سراسر ایران (در ۱۴۳ سینما و اکران بین المللی آن از ۵ شهریور ماه همزمان با جشنواره مونترال آغاز گردیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار