اولین کشوری که به نیمه تاریک ماه کاوشگر می‌فرستد/ برنامه چین برای سال ۲۰۲۰

مقام‌های دولتی چین به صورت رسمی اعلام کرده‌اند قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ کاوشگر این کشور در نیمه تاریک ماه فرود بیاید تا اولین کشوری باشند که موفق به این اقدام شده‌اند.

به گزارش گروه وبکردی باشگاه خبرنگاران جوان، زو یونگیالو از آکادمی علوم چین اعلام کرده این کشور تلاش دارد که کاوشگر چنگ ۴ تا قبل از سال ۲۰۲۰ برای مطالعه شرایط ژئولوژیکی روی دورافتاده ماه بر روی این بخش ماه فرود آید. نیمه تاریک یا دور ماه  نیمکره ای است که هرگز روبروی زمین قرار نمی گیرد.

اصطلاح دقیق تر برای توضیح نیمه ای از ماه که از روی زمین مشاهده می‌شود سمت نزدیک است. سمت مخالف سمت نزدیک را نیز با اصطلاح سمت دور یا Far Side توصیف می‌شود. سمت نزدیک همواره رو به زمین بوده و سمت دور همواره از ما رو برگردانده است و این شرایط حتی در سمت دیگر زمین نیز حاکم است.

چینی‌ها همچنین قصد دارند در این ماموریت یک رادیو تلسکوپ نجومی را در نیمه دور ماه نصب کنند. دولت چین همچنین برنامه‌ریزی کرده که نمونه‌هایی از سنگ و خاک ماه را به زمین برساند. چین در دسامبر سال ۲۰۱۳ با فرود آوردن کاوشگر چنگ ۳ بر سطح ماه، سومین کشور پس از آمریکا و شوروی سابق شد که دستگاهی را بر سطح قمر زمین فرود آورد.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار