بجنورد؛

اختصاص 5 هزار میلیون ریال اعتبار برای پروژه بین المللی ترسیب کربن

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری استان گفت:امسال 5 هزار میلیون ریال اعتبار استانی برای پروژه بین المللی ترسیب کربن اختصاص می یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مجيد پورعيسي با توجه به عملکرد پروژه بین­ المللی ترسیب کربن در خراسان شمالی در منطقه گورپان شهرستان اسفراین و بازدید میدانی مدیران کل استانی و فرمانداران شهرستان های گرمه و جاجرم در همراه نماینده محترم مجلس دکتر قوامی از فعالیتهای پروژه، از اختصاص 5 هزار میلیون ریال اعتبار برای پیگیری های بعدی پروژه در سال 94 خبر داد.

وي خواستار تجمیع منابع اعتباری دستگاه های مختلف در زمینه آموزشی و تسهیلات اشتغال و پرداخت آن از طریق سیستم پروژه جهت تقویت صندوقهای خرد اعتباری و گروه های توسعه روستایی و همچنین تدوین برنامه جامع کسب و کار و سند توسعه روستاهای منطقه با همکاری همه دستگاهها شد.

قوامي نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز توجه بیشتر به برندسازی محصولات با توجه قابلیتهای بومی منطقه میاندشت و استفاده از پتانسیل های موجود در تقویت ظرفیت گردشگری روستایی و تقویت و ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاههای اجرایی در اجرای پروژه با تأکید بر نقش محوری پروژه ترسیب کربن را خواستار شدند.

گفتنی است: پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی از سال 93 در منطقه میاندشت اسفراین در مساحت 126هزار هکتار با 28 نقطه روستایی و سکونتگاهی و جمعیت 6هزار و 200 نفر با همکاری ، استانداری، دفتر عمران سازمان ملل و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در حال اجرا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.