هشدار حزب دموکراتیک خلق‌ها درباره وقوع جنگ داخلی در ترکیه

رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها از احتمال وقوع جنگ داخلی در ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی یورش ملی گرایان به دفاتر حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه، "صلاح الدین دمیرتاش" – رهبر این حزب – از احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور خبر داد. 

تنش ها در ترکیه در حالی شدت می یابد که دولت رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه --  بر تعداد حملات نظامی علیه پ‌ک‌ک – حزب کارگران کردستان – افزوده است. شبه نظامیان کرد نیز در پاسخ عملیات نیروهای امنیتی و پلیس، حملاتی را علیه آنها انجام داده اند. 

هزاران نفر از مردم ترکیه سه شنبه شب به خیابان های آنکارا آمدند و اعتراض خود را به حملات خونین شبه نظامیان کرد در شرق این کشور اعلام کردند. در پی حملات شبه نظامیان کرد از یک شنبه تا سه شنبه این هفته، 29 سرباز ترک کشته شدند. 

حزب دموکراتیک خلق ها هدف اعتراضات مردمی بوده است. در راهپیمایی سه شنبه شب، معترضان با هجوم به دفتر مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها در آنکارا، آ را آتش زدند. مردم ترکیه، این حزب را به همدستی با حزب کارگران کردستان متهم می کنند. 

رسانه های ترکیه اعلام کردند به دنبال حملات معترضان به دفاتر حزب دموکراتیک خلق ها، 93 نفر در استانبول بازداشت شدند. صلاح الدین دمیرتاش – رهبر حزب دموکراتیک خلق ها -- با محکوم کردن این حملات، دولت را به دست داشتن در این حوادث متهم کرد. 

وی دولت ترکیه را مسبب آغاز جنگ و تشدید آن در روزهای اخیر دانست. دمیرتاش اظهار داشت: "آنها (دولتمردان ترکیه) خواهان آغاز جنگ داخلی هستند. جنگی که زمینه چینی آن از روزهای اخیر آغاز شده است." 

اردوغان در پاسخ به این اظهارات، دمیرتاش را دیوانه خواند و وی را تهدید کرد در صورت حمایت از تروریسم، می بایست منتظر پیامدهای آن باشد. دفتر رسیدگی به جرایم در ترکیه نیز اندکی پس از اظهارات رهبر حزب دموکراتیک خلق ها اعلام کرد پرونده ای را علیه دمیرتاش تشکیل می دهد. 
در این پرونده، مصونیت پارلمانی صلاح الدین دمیرتاش هدف مخالفان وی است. 

این درحالیست که احمد داووداغلو – نخست وزیر ترکیه – حمله به دفتر حزب دموکراتیک خلق ها را محکوم کرده است. وی در حساب توییتر خود نوشت: حمله به دفتر روزنامه "حریت" و حزب "دموکراتیک خلق ها" غیر قابل پذیرش است. چرا که باعث تضعیف اتحاد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار