اسپوتنیک گزارش داد: جنبش مخالفان توافق هسته‌ای ایران، باقیمانده حامیان تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: «مدیا بنجامین» از بنیانگذاران جنبش «کد صورتی» روز چهارشنبه اعلام کرد جنبش مخالفان توافق هسته‌ای ایران، باقیمانده حامیان تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 هستند.

وی در اعتراض به راهپیمایی ضد توافق هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا در این باره گفت: «این اوضاع یادآور آغاز جنگ عراق است، که طی آن ما (کد صورتی) مخالف با جنگ عراق بودیم. برای ما این موضوع، یادآوری گذشته است.»

«کد صورتی» پیشتر اعلام کرده بود از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. این جنبش همچنین مخالفت خود را با راهپیمایی  روز چهارشنبه علیه توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده بود.

دونالد ترامپ و تد کروز دو نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این راهپیمایی ضد ایرانی شرکت کردند. آنها در سخنرانی‌های خود، توافق هسته ای ایران را محکوم و از کنگره آمریکا درخواست کردند با آن مخالفت کند.

بنجامین درباره شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: «آنچه که از بسیاری از شرکت کنندگان در این راهپیمایی می شنوم، این است که "ایران را بمباران کنید".»

وی افزود سیاستمدارانی که در این راهپیمایی خطاب به مردم سخنرانی می کنند، «سخنان نفرت‌آمیز بسیاری» را به کار می برند.

کاخ سفید پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی که اواخر ماه اوت برگزار شد، اعتراضات ترامپ و کروز را راهپیمایی در حمایت از جنگ توصیف کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار