قم؛

اوقاف باید تحولی عظیم در فعالیت‌های خود به وجود بیاورد

آیت الله مکارم شیرازی: مردم در نظام جمهوری اسلامی خواستار فعالیت‌هایی کامل و جامع از سازمان اوقاف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اوقاف باید تحولی عظیم در فعالیت‌های خود به وجود بیاورد.

وی تحول اوقاف را در افزایش فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: تمام کارهایی که صورت گرفته خوب هستند و نکته حائز اهمیت این است که نیروی بالفعلی در بقاع متبرکه وجود دارد که مردم را به سمت خود جذب می‌کند و اوقاف می‌تواند از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کند.

آیت الله مکارم شیرازی آموزش و هدایت صحیح نیروها را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: روحیه کسانی که به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند برای پذیرش حقایق و معارف بسیار آماده است و قصد و نیت آن‌ها معنوی است.

وی با اشاره به وجود بسیار زیاد بقاع متبرکه در استان قم و زائر پذیر بودن این مکان های مقدس افزود: بستر کارهای فرهنگی را می توان با طرق مختلف مانند حضور مبلغان و همچنین توزیع جزوه‌های فشرده که شامل تاریخ و سابقه امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین سلسله روایات و دستورات اخلاقی است ایجاد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی به کافی نبودن برنامه های موجود در بقاع متبرکه اشاره کرد و تاکید کرد:  در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و وفیات هم می‌توان مردم را در بقاع متبرکه گرد هم آورد و برنامه‌های فرهنگی برای آن‌ها اجرا کرد تا سرانجام آستان مقدس امامزادگان به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.