حریفان سوریان را بهتر بشناسیم

ساعاتی دیگر رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمان جهان در وزن 59 کیلوگرم آغاز می‌شود و سوریان نماینده پر امید کشورمان رو‌در‌روی حریفان خود قرار خواهد گرفت.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید سوریان بی‌شک پرامیدترین کشتی‌گیر فرنگی‌کار جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در لاس‌ و‌گاس است.

سایت رسمی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان لاس‌ و‌گاس در تحلیل از وزن 59 کیلوگرم ضمن اشاره به این نکته عنوان کرده است که سوریان برای تکرار عنوان قهرمانی خود به میدان می‌آید.

در گزارش این وب سایت آمده است: اکنون وزن 59 کیلوگرم در دومین سال موجودیت خود ثابت ‌کرده است که رقابتی‌ترین و عمیق‌ترین وزن در کشتی فرنگی است.

حمید سوریان قهرمان 7 باره جهان المپیک از ایران به دنبال تکرار عنوان قهرمانی خود است.

در ادامه گزارش به معرفی مدعیان این وزن پرداخته شده است.

در میان ده نفر اول وزن 59 کیلوگرم بلغارستان دو نماینده دارد، یکی از آنها ایوو انگلوف قهرمان سال 2013 جهان در رده دوم و الساندر کنستادینوف قهرمان المپیک 2008 در رده‌ی 10 جهان جای گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در لاس‌و‌گاس انگلوف به دلیل موفقیت‌های اخیرش به میدان برود.

این کشتی‌گیر در تمامی رقابت‌هایی که امسال در آن شرکت داشته به فینال راه‌یافته است او در جام دانکلوف- نیکولاپتروف و جام دیوشولتز به مدال طلا دست یافت. دو شکست او در سال 2015 به دست سیمینوف روس  نایب قهرمان سال گذشته جهان و اسپنسرمانگو از آمریکا رقم خورد.

در این وزن مینیگان سیمینوف در رده اول جهان قرار دارد او از یک سال گذشته تا که سیمینوف در فینال جام‌جهانی به حمید سوریان باخته است دیگری شکستی را تجربه نکرده است، سیمینوف مدال برنز المپیک 2012 لندن را نیز در ویترین افتخارات خود دارد.

فارغ از موفقیت‌های اخیر سیمینوف اگر روز‌ها به جای او از استپال مارایانیان نفر چهارم رنکینگ جهانی استفاده کند، نباید تعجب بکینم او خطری بزرگ بر سر راه کسب مدال طلا است.

از دیگر مدعیان این وزن وان جول یون از کره جنوبی است که قهرمان جهانی سال 2013 است و در حال حاضر در رده‌ی ششم رنکینگ جهانی قرار دارد او در اردیبهشت ماه سال قبل در رقابتهای آسیایی بسیار پرفروغ ظاهر شد، یون در آسیا پس از المرات تاسمورادوف ازبک که در رتبه سوم رنکینگ جهانی قرار دارد در جای دوم ایستاده ، تاسمورادوف سال گذشته در رقابت‌های جهانی ازبکستان به مدال برنز دست یافت و امسال هم در رقابتهای آسیایی به مدال طلا رسید.

یکی دیگر از کشورهایی که در وزن 59 کیلوگرم حرفی برای گفتن دارد جمهوری آذربایجان است.

گزینه‌های جمهوری آذربایجان در رقابتهای جهانی لاس‌و‌گاس آلمان مختاروف نفر اول جوانان جهان در سال 2014 است که در حال حاضر در رده‌بندی جهانی در رده‌ی پنجم قرار دارد او در خردادماه در رقابت‌های قهرمانی اروپا به مدال برنز دست یافت.

اگر آذری‌ها بخواهند تجربه را به جوانی ترجیح دهند می‌توانند از روشن بایراموف قهرمان سال 2011 جهان را به روی اشک بفرستند بایراموف اولین  مدال خود را در رقابتهای جهانی سال 2006 به دست آورد که نقره بود.

او در دو دوره گذشته المپیک هم دو مدال نقره گرفت و در سال 2009 در رقابتهای جهانی مدال برنز را به گردن آویخت.

آندرس مونتانو از اکوادر از دیگر مدعیان وزن 59 کیلوگرم است، او ماه گذشته قهرمان رقابتهای پان امریکن شد و در حال حاضر در رده‌ی 14 جهان قرار دارد.

اسپنسر مانگو  نفر 13 رده‌بندی جهانی از آمریکا که در رقابت‌های جهانی 2014 پنجم شد نیز از مدعیان این وزن است او ماه گذشته در رقابتهای آمریکا، سوم شد و مدال برنز گرفت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار