آیین‌نامه‌ جدیدی برای استعدادهای درخشان تنظیم می‌شود

با پذیرش دانشجویان مقطع دکتری توسط دانشگاه‌ها در سال آینده، آیین‌نامه‌ جدیدی مبنی بر معرفی استعدادهای درخشان تنظیم می‌شود.

شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ استعدادهای درخشان مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان است، گفت: شورای هدایت استعدادهای درخشان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص دانشجویان است که به علت درخواست دانشجویان در دو نوبت این طرح اصلاح شده و مجدداً برخی دانشگاه‌ها بر این باور هستند که ظرفیت‌شان را در این رابطه نمی‌توانند پر کنند.

وی افزود: این موضوع در دست بررسی است و اگر مراحل قانونی فراهم شود، ممکن است بتوانیم تعدیلی در دانشجویان اعمال کنیم تا متقاضیان از این فرصت استفاده کنند. نکته‌ی مهم این است که آیین‌‌نامه‌ی کنونی در سال بعد نمی‌تواند نافذ باشد زیرا از سال آینده پذیرش دکتری توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

شریعتی‌نیاسر افزود: البته باز هم امیدواریم آیین‌نامه‌ای برای سال آینده تنظیم کنیم تا بتوان استعدادهای درخشان را به دانشگاه‌ها معرفی کرد اما این آیین‌نامه‌ی کنونی برای سال آینده نمی‌تواند کارساز باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
shdman
۱۲:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
با سلام لطف کنید در رابطه با وضعیت استعدادهای درخشان برای کسر خدمت یا معافیت از خدمت اخرین قانون ها ارائه شود.
آخرین اخبار