آیت‌الله خراسانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

خلاء معنوی جوانان باعث گرایش آنها به فرقه‌های ضاله می‌شود

این مرجع تقلید گفت: افرادی که با مکتب اهل‌بیت(ع) مشکل داشتند با تشکیل این فرقه‌ها خواستند یک خط موازی با اسلام راستین ایجاد کنند.

حضرت آیت‌الله سید محمد‌امین خراسانی، مرجع تقلید در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پیدایش فرقه‌های نوظهور در دین اسلام اظهار داشت: در پیدایش مذاهب و فرقه‌های ضاله چند دلیل مطرح می‌شود که یکی از مهمترین آنها عبارت است از احساس خلاء معنوی در مردم، هرگاه کسی مدعی بشود که می‌تواند با ایده‌هایی که دارد و برنامه‌هایی که ارائه می‌کند، یک مشکل معنوی را حل بکند که مردم دیگر احساس خلاء معنوی نکنند، قطعاً آن فرد مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: متأسفانه برخی از مردم درک صحیح و شناخت عمیق از مبانی دین و ادیان توحیدی به خصوص از دین مبین اسلام و مذهب شیعه نداشته و به واسطه همین عدم شناخت، دشمنان سوء استفاده و دام هایی را ایجاد کردند و مردم نیز فریخته شعارهای جالب و جذاب آنها شدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مشاهده می‌کنیم که در کشور ما هم برخی از آن فرقه‌ها توانسته‌اند در سال‌های اخیر در بین گروهی از جوانان که آشنایی لازم و کافی با آموزه‌های اسلام و شیعه نداشتند را جذب خود نمایند.

وی اظهار داشت: دومین دلیل آن است که چندین موضوع از جمله قدرت طلبی، زیاده‌خواهی، حفظ موقعیت اجتماعی و  پرستش هوای نفس  همه دست به دست هم داده و باعث شده که فرقه‌های نوظهور به وجود آید و سومین دلیل، افرادی که با مکتب اهل بیت(ع) مشکل داشتند با تشکیل این فرقه‌ها خواستند یک خط موازی با اسلام راستین ایجاد کنند.

آیت الله امین خراسانی در پایان افزود: راه مبارزه با فرقه های ضاله، روشنگری، ارائه شناخت، استدلال، منطق و برهان است که باید از طریق رسانه‌ها و سایت‌های خبری حوزه قرآن و عترت گسترش و توسعه یابد تا جوانان و نوجوانان ما در آینده احساس خلاء معنوی نکنند که باعث گرایش آنها به فرقه‌های نوظهور شود.





انتهای پیام/
برچسب ها: فرقه ، اسلام ، شیعه ، اهل بیت ، برهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار