سالارها به درد تیم ملی می‌خورند؟

فدراسیون تنیس همچنان در پی راه کارهای پیشرفت این رشته ورزشی است.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های تنیس فیوچرز تهران از روز شنبه گذشته هفتم شهریور ماه در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد.

رقابت‌هایی که با حضور تعداد زیادی از تنیس بازان خارجی و داخلی برگزار شد و تنیسورهای مطرحی مانند تونی اندروویچ از کرواسی و ژانویر از فرانسه در این تورنمنت بین المللی شرکت کردند و البته تنیس بازان کشورمان نیز با حضور گشترده خود شانس این را پیدا کرده‌اند تا حداقل در یک مسابقه بین المللی به مصاف حریفان اروپایی بروند. رقابتی که شاید تا سال بعد نتوانند به دلیل هزینه بالای رفتن به فیوچرزهای دیگر در ان شرکت کنند.

شاهین خالدان تنیسور ملی پوش درباره علت شرکت نکردن ایرانی‌ها در فیوچرزهای خارجی اظهار داشت: به خاطر هزینه بالای مسابقات فیوچرز در کشورهای دیگر تنیسورهای ایرانی نمی‌توانند به این مسابقات بروند و خود در رقابت با تنیسورهای مطرح جهان محک بزنند و معمولا تنها در فیوچرزهایی که در تهران برگزار می‌شود حضور پیدا خواهیم کرد.

اما از دیگر نکات این مسابقات حضور یک بازیکن دو ملیتی است که ملیت‌های ایرانی و آمریکایی دارد و در این رقابت‌ها با تابعیت آمریکایی شرکت می‌کند.

فدراسیون تنیس پس از مسابقات دیویس کاپ و سقوط به دسته سوم آسیا و اقیانوسیه این رقابت‌ها تصمیم گرفت تا از بازیکنان ایرانی که در کشورهای دیگر تنیس بازی می‌کنند در تیم ملی استفاده کند و حتی مذاکراتی را با یک بازیکن ایرانی ساکن انگلیس انجام داد.

پیش  از شروع فیوچرز تهران نیز شنیده می شد سالار سرایدار پور بازیکن ایرانی- آمریکایی حاضر در فیوچرز ابراز علاقه کرده است تا با فدراسیون ایران همکاری کند، اما نتایج ضعیف این تنیسور در فیوچرز تهران که در سطح بسیار بالایی نیز برگزار نمی‌شود این عقیده را در ذهن‌ها می‌پروراند  که شاید توجه به تنیس پایه سرمایه گذاری در این بخش رمز پیشرفت این رشته ورزشی باشد.

همانطور که مهدی احتماعی بازیکن جوان ایرانی با پیروزی بر سرایدار پور آمریکایی نشان داد که تنها حضور تنیسورها در کشورهای خارجی نمی‌تواند معیاری برای قدرتمند بودن آنها باشد.

شاهرخ کشاورز کارشناس تنیس پیش از این در مورد حضور بازیکنان دو ملیتی در تیم ملی گفته بود: بازیکنان دو ملیتی به صرف حضور در کشورهای خارجی نمی‌توانند باعث پیشرفت ایران شوند. این تنیسورها باید در یک مسابقه بین المللی دیده شوند و پس از آن در مورد حضور آنها در تیم ملی تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار