اولین چراغ راهنمایی هوشمند در پرند به بهره برداری رسید

در راستای روان سازی تردد خودروها و کنترل ترافیک شهر جدید پرند، اولین چراغ راهنمایی و رانندگی کنترل هوشمند در تقاطع بلوار شهید چمران و جمهوری نصب و راه اندازی شد.

جاوید رحیمی مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری پرند در گفتگو باخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی چراغ راهنمایی هوشمند، مشکل ترافیکی و حوادث رانندگی در این تقاطع که یکی از پرترددترین معابر شهر است مرتفع می شود. 

وی تقسیم زمان مناسب فاز سبز و قرمز به چراغ ها، متناسب با حجم ترافیک را از خصوصیات چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند دانست و افزود: در این سامانه، شناسگرهایی در تقاطع نصب می شود که با اندازه گیری حجم ترافیک عبوری، زمان مناسب فاز سبز و قرمز را تعیین می کند که این امر باعث جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان می شود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری پرند با اشاره به اینکه عملکرد صحیح چراغ راهنمایی هوشمند، منوط به حرکت بین خطوط و توقف رانندگان محترم پشت خط ایست می باشد اظهار کرد: بمنظور جلوگیری از اعمال جریمه توسط پلیس و نیز بروز خطا در عملکرد سامانه هوشمند، ضروری است رانندگان محترم در هنگام قرمز بودن چراغ، خودرو خود را پشت خط ایست متوقف نمایند.

رحیمی ادامه داد: با توجه به تصمیم و برنامه ریزی صورت گرفته در شورای حمل و نقل همگانی و  ترافیک شهر پرند به ویژه تأکید مهندس یحیی پور شهردار پرند، قصد داریم با خرید نرم افزار مرکزی کنترل هوشمند چراغ های راهنمایی و نیز اجرای چندین تقاطع هوشمند جدید، ترافیک را به صورت هوشمند شبکه ای کنترل کنیم که در این صورت می توان با توجه به افزایش جمعیت در شهر جدید پرند، بار ترافیک را روانسازی و حداکثر بهره برداری را از معابر بدست آورد

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار