احتمال سفر هزاران مهاجر جدید سوری به اروپا

بر اساس اعلام فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، حضور داعش در این کشور، هزاران سوری دیگر را در آینده‌ای نزدیک روانه اروپا خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیروز اعلام کرد مردم سوریه پس از گذشت 5 سال از ظهور و تداوم حضور داعش در این کشور، امید خود را برای بازگشت صلح به کشورشان از دست داده‌اند. او افزود: هم‌اکنون حدود یک میلیون سوری در مناطق غربی این کشور در خطر هستند که برای آن‌ها چاره‌ای جز مهاجرت باقی نمی‌ماند.

تاکنون تلاش‌های زیادی از سوی جامعه بین‌الملل برای حل این بحران انجام شده که همه آن‌ها شکست خورده است. از مارس 2011 (31 روز منتهی به 12 فروردین 90) 250 هزار سوری در درگیری‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

اروپا در حال حاضر با بحران مهاجرت بی‌سابقه‌ای مواجه است. بیشتر مهاجران از کشورهای سوریه، عراق  و افغانستان هستند که به دلیل جنگ داخلی ناچار به ترک کشور خود می‌شوند. بر اساس آمار تقریبی سازمان ملل، تاکنون 350 هزار مهاجر از خاورمیانه و کشورهای آفریقای شمالی به اروپا سفر کرده‌اند که حدود 2 هزار و 800 نفر آن‌ها در راه بدلیل سفر با قایق‌های نامناسب جان باخته‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار