خالد مشعل بر رفع محاصره غزه تاکید کرد

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن درخواست کمک از کشورهای عربی درخصوص قدس، بر لزوم رفع محاصره نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه المیادین، «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت خواهان رفع محاصره نوار غزه در قبال تثبیت آتش بس هستیم.

رییس دفتر سیاسی حماس همچنین خواستار ، به تعویق افتادن برگزاری نشست شورای ملی فلسطین شد و برگزاری آن پس از 20 سال را عامل عمیق تر شدن اختلافات در فلسطین عنوان کرد.

وی افزود: یکی از علل اوضاع امروز فلسطین، مذاکرات بیهوده با رژیم صهیونیستی است.

خالد مشعل، با اشاره به اینکه باید در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی در مورد تقسیم قدس ایستاد، گفت: از همه کشورهای عربی بویژه اردن، عربستان، قطر، مغرب و کشورهای منطقه خلیج فارس می خواهیم در این زمینه به فلسطینیان کمک کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه اقدامات یکجانبه و تک روی در عرصه داخلی فلسطین کمکی به وحدت فلسطین نمی کند، گفت ما تلاشهای فتح و گروههای دیگر در چارچوب سازمان آزادی بخش را قدر می نهیم اما خواستار مشارکت همه گروهها در این سازمان هستیم.

وی افزود: چگونه می توان شورای ملی یا سازمان آزادی بخش را نماینده همه فلسطینیان دانست در حالی که حماس و جهاد اسلامی در آن حضور ندارند؟

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما خواهان بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین هستیم تا پس از آن با کمک یکدیگر در برابر اشغالگران بایستیم.
وی افزود: باید راهبردی مشترک داشته باشیم تا قدس و مسجدالاقصی را آزاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار