قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت مطرح کرد:

حضور غولهای نفتی در همایش بین‌المللی فرصت‌های فناورانه در صنعت نفت و گاز

قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: شرکت‌های مطرح دنیا در عرصه صاحب دانش و فناوری میادین نفت و گاز، هشتم مهرماه به منظور گسترش تعاملات در ایران گردهم می‌آیند.

امیرعباس حسینی، قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دومین همایش بین المللی فرصت‌های فناورانه در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: این همایش با رویکرد تمرکز بر موضوع ازدیاد برداشت از میادین نفتی علی‌الخصوص میادین مشترک در 8 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد:  نخستین همایش با محور ارائه فناوری پژوهشگاه نفت جهت توسعه همکاری شبکه‌های دانشگاهی و فناورانه بین‌المللی برگزار شد.

قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرد: در این همایش شرکت‌های بین‌المللی شرکت‌های بهره‌بردار و مهندسی داخلی و دانش بنیان حضور خواهند داشت به طوری از کشورهای هلند، انگلستان، آلمان، فرانسه و برخی از کشورهای صاحب دانش از جمله آسیای شرقی، چین، روسیه و هند در همایش شرکت می‌کنند.

وی با بيان اين‌كه مخاطبان اين همايش مديران نفتي كشور،‌ مديران حوزه فناوري صنعت نفت و گاز و دانشگاهيان هستند، تصریح کرد: شركت‌هاي مطرح و درجه اول دنيا توانایی‌ها و خدمات قابل ارايه خود را براي انتقال فناوری در قالب پنل‌های تخصصی در اين همايش ارايه خواهند كرد.
 
قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت افزود: اميدواريم با تمركز بر روی توانمندی‌های پژوهشگاه به عنوان قطب پژوهشی صنعت نفت در دو بخش فناوری‌های قابل عرضه به متقاضيان و ايجاد زمينه‌های مشترك همكاری فناورانه با شركت‌های داخلی و خارجی بتوانيم در توسعه فناوری و تكميل زنجيره ارزش افزوده گام‌های موثری برداريم.

وی با اشاره به جايگاه و اهميت ازدياد برداشت در برنامه‌های وزارت نفت گفت: واگذاری مديريت يكپارچه مخازن به مراكز تحقيقاتي- پژوهشي و دانشگاه‌های كشور موجب شد تا اين موضوع به عنوان محور دومين همايش بين‌المللی فرصت‌های فناورانه نفت و گاز ايران تعيين شود.

حسینی، هدف از برگزاری این همایش را زمینه برای توسعه شبکه فناورانه صنعت نفت ایران و رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: در مجموعه ذخایر نفتی در دنیا ایران بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص داده به طوری که بیش از 670 میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده و دومین تولیدکننده اوپک و چهارمین تولیدکننده نفت در جهان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: ایران در عرصه فناوری در حال حاضر هم تراز با کشورهای بین‌المللی جایگاه بالاتری ندارد هرچند که در این زمینه تلاشهای گسترده‌ای صورت گرفته و در خیلی از موضوعات مرتبط با دانش و فناوری صاحب دانش هستیم اما بایستی برای رسیدن به سطح جهانی تلاش بیشتری صورت گیرد.

قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت افزود: در سال گذشته وزیر نفت در راستای توسعه صنعت نفت قراردا مدیریت یکپارچه فناورانه نفت را به 9 دانشگاه و پژوهشگاه واگذار کرد. بنابراین در دومین همایش از دانشگاههای مختلف بین‌المللی دعوت به عمل آورده و دراین همایش با شرکای خارجی نیز مذاکراتی را انجام خواهیم داد.

حسینی، در خصوص برنامه پژوهشگاه صنعت نفت در دوران پساتحریم گفت: آغاز دوره پسا تحريم و تمايل شركت‌هاي مطرح بين‌المللی و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي معتبر جهان براي مشاركت در مباحث فناورانه، به ميزباني پژوهشگاه، يك رويداد مهم بين‌المللي در راستاي اهداف ملي در حوزه انرژي مي‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین موضوع پژوهشگاه صنعت نفت گسترش تعاملات جدید با کشورهای خارجی و توسعه شبکه بین‌المللی دانشگاه‌های صاحب فناوری در دنیا است این اقدام اولین تبلور در دومین همایش فناورانه خواهد بود تا بتوانیم عرصه را برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار