فروزنده در جمع نمایندگان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

گفتمان باید توانایی جریان سازی،اقناع و انگیزش اجتماعی داشته باشد

معاون منابع طبیعی دولت دهم گفت: گفتمان باید توانایی جریان سازی و اقناع و انگیزش اجتماعی داشته باشد و باید به مسائل منطقه ای نگاه کلان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار احزاب وتشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،لطف‌الله فروزنده معاون منابع طبیعی دولت دهم در جمع نمایندگان جامعه اسلامی دانشجویان دردفتر مرکزی اتحادیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و راه‌های اجرای این فرمایشات،گفت: راه آن گفتمان سازی است،و به فرموده رهبری،باید به مسائل منطقه ای نگاه کلان داشته باشیم که این باعث می شود جایگاه خود رابهتر بشناسند.

فروزنده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: گفتمان یعنی باور عمومی،یعنی آن چیزی که به صورت یک سخن مورد قبول عمومی تلقی شود،مردم به آن توجه داشته باشند،گفتمان سازی ایجاد یک باور عمومی است.این غلط است که می گویند مردم از ارزش ها دور شده اند، کدام مردمی هستند که با فساد مقابله نکنند ؟ کدام مردمی هستند که علم آموزی را نخواهند؟

معاون منابع طبیعی دولت دهم افزود:گفتمان یک واژه مرکزی دارد و تفاوت گفتمان با شعار این است که گفتمان یک نظام است و در جامعه ماندگاری دارد ولی شعار یک واژه مقطعی است.اگر بخواهیم یک گفتمان ایجاد کنیم باید با شرایط روز آن را مطرح کنیم.گفتمان باید مشروعیت داشته باشد و از نظر ما گفتمانی که رهبری می گویند،مشروع است.

وی با اشاره به ویژگی‌های گفتمان سازی،اظهارداشت: گفتمان باید توانایی جریان سازی،اقناع و انگیزش اجتماعی داشته باشد و ما وظیفه داریم همانگونه که مقام معظم رهبری بر بحث استکبار ستیزی تاکید می کنند،ماهیت استکبار را بر ملا کنیم. ما با حضور آمریکا مخالفیم چرا که هر کجا این کشور وارد شده باعث ایجاد مشکل شده است.

فروزنده افزود:با توجه به این که ما امکاناتی در زمینه های مختلف داریم چرا باید کالاهایی وارد شود که در ایران تولید می شود؟ چرا کالا واردمی کنیم؟در حالی که در داخل کشور توانمندی تولید این کالاها وجود دارد و مسئولین باید به این مسائل توجه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: وقتی می توانیم متان را تبدیل به اتان کنیم ،وقتی می توانیم سانتریفیوژ تولید کنیم چرا در تولید خودرو نمی توانیم؟ما برای این که بتوانیم گفتمان را جلو ببریم باید به جهاد علمی توجه کنیم ،باید به گفتمان رهبری توجه کنیم تا به وحدت برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار