ادامه ی موفقیت های ارتش یمن در نبرد با متجاوزان سعودی و داعش

العالم گزارش داد: ارتش یمن تلفات سنگینی بر نیروهای متجاوز وارد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، جنگنده های متجاوز سعودی بارها به شهر اکتاف در استان صعده حمله کردند. منابع بیمارستانی در این استان اعلام کردند بر اثر این حملات هشت نفر از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند.

بر اثر حملات هوایی به صنعا پایتخت یمن نیز هفت نفر شهید شدند. نیروهای یمنی پس از فرار صدها مزدور سعودی و نظامیان اماراتی و کشته شدن ده ها نفر و به اسارت درآمدن چهل نفر دیگر توانستند مناطقی از شهر تعز و پایگاه نظامی الجعملانی را در منطقه مکیراس در استان البیضا را از مزدوران سعودی بازپس گیرند.

براساس این گزارش، ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور به عملیات خود علیه تجاوز سعودی و مزدوران این رژیم در یمن ادامه می دهند. نیروهای مشترک یمنی توانستند پایگاه نظامی الجعملانی را در استان البیضا به کنترل خود درآورند.

ارتش یمن تلفات سنگینی به صدها نظامی سعودی، اماراتی و مزدوران منصور هادی وارد کرد و چهل نفر از این مزدوران به اسارت نیروهای یمنی درآمدند.

نیروهای یمنی در استان تعز توانستند مناطق جبل الوعش و الشبکه را از گروه تروریستی داعش و مزدوران سعودی بازپس گیرند و ده ها نفر از آنان را به هلاکت برسانند. پیشروی های ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور محدود به اراضی یمن نبوده است. 

یگان موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی اماکن تجمع نظامیان سعودی را در منطقه نظامی الردیف در شهر مرزی جیزان هدف قرار دادند. همچنین شانزده نظامی سعودی و پنج نظامی بحرینی بر اثر حملات نیروهای مشترک یمنی در نزدیکی پایگاه نظامی المشعل سعودی در جیزان کشته شدند.

از سوی دیگر جنگنده های متجاوز سعودی برای انتقام گرفتن از ملت یمن حملات گسترده ای به مناطق مختلف این کشور به ویژه مناطق مسکونی یمن و تاسیسات دولتی داشته اند. بر اثر حملات این جنگنده ها به یک واحد مسکونی در منطقه حدا در شهر صنعا یک کودک یمنی به همراه شش نفر دیگر به شهادت رسیدند و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده های سعودی حملاتی به مناطق فج عطان، اطراف کاخ ریاست جمهوری، ساختمان وزارت دفاع و پایگاه نظامی الحفی داشتند. درپی این حملات شماری از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند. جنگنده ها سعودی ده بار به منطقه اشرف در شهر صرواح و منطقه کوهستانی الحیلانی در استان مارب حمله کردند. این حملات آسیب های گسترده ای به منازل مسکونی مردم وارد کرد و یک مسجد به صورت کامل تخریب شود.

از سوی دیگر همزمان با ادامه عملیات میدانی ارتش یمن و کمیته های مردمی، نیروهای امنیتی این کشور نیز تلاش نیروهای متجاوز را برای هدف قرار دادن نهادهای امنیتی و حساس را در صنعا از طریق مزدوران خود به شکست کشاندند. نیروهای امنیتی یک شبکه تروریستی را با حضور عناصر القاعده، حزب اصلاح و مزدوران سعودی شناسایی و افراد آن را بازداشت کردند.

این شبکه حجم زیادی سلاح، موشک  و گلوله برای عملیات ترور انبار کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار