دو خبر از جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح

جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح با پذیرای مستندهای کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح پذیرای مستندهای کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای است.

جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح پذیرای مستندهای کوتاه در دو بخش ملی و بین‌الملل  

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح با اعلام این خبر از کلیه مستندسازان و مراکز تهیه و تولید فیلم‌های مستند دعوت کرد آثارشان را براساس محورها و موضوعات جشنواره به دبیرخانه این رویداد سینمایی ارسال نمایند.

در این خبر آمده است: علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۳۰ مهر آثارشان را به نشانی دبیرخانه: تهران- بالاتر از چهار راه ولی عصر- جنب دانشگاه هنر- کوچه رشت- بن‌بست اول- پلاک یک ارسال و تحویل نمایند.

در این خبر موضوعات جشنواره بین‌المللی محمد (ص) پیامبر صلح به این ترتیب عنوان شد: نگاهی به حیات حضرت محمد (ص) و ویژگی و خصایص ایشان در قرآن کریم و جلوه‌های عینی آن در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی امروز. این خصایص و ویژگی‌ها مانند: انسان دوستی، صلح‌خواهی، رأفت، یتیم نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت‌جویی، مواسات، ساده‌زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعا و مناجات، توجه به محیط زیست، توصیه به حقوق طبیعت و حیوانات، مبارزه با نژاد پرستی و …/ استفاده از سبک زندگی پیامبر (ص) در جهان امروزی/ پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت (ص)/ هرگونه محتوای مرتبط با دوران پر برکت حیات حضرت محمد (ص).

جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان‌ها و مراکز مختلف کشور با اهدافی چون: تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت/ آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)/  تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان/ ارایه تصویر واقعی از زندگی پیامبران و تاثیر آن در زندگی انسانها و بهره‌گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

این جشنواره دی ماه سالجاری به دبیری مهدی حقیقی در تهران برگزار می‌شود.

همکاری بنیاد فرهنگی شهیدآیت‌الله مدنی در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم "محمد(ص) پیامبر صلح"

این رویداد سینمایی قرار است اوائل دی ماه سالجاری در تهران برگزار گردد تا نگرشی حقیقی را به زندگی حضرت محمد (ص) با توجه به ویژگی‌ها و خصایص ایشان در قرآن کریم و جلوه های عینی آن در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی امروز به سمع و نظر جهانیان برساند. خصایص و ویژگی‌هایی مانند:انسان دوستی، صلح‌خواهی، رأفت، یتیم‌نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت جویی، مواساط، ساده زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعاو مناجات، توجه به محیط زیست، توصیه به رعایت حقوق حیوانات، مبارزه با نژاد پرستی و …)/ استفادهازسبکزندگیپیامبر (ص) درجهانامروزی/ پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت (ص)/ هرگونه محتوای مرتبط با تعالیم پربرکت حیات حضرت محمد (ص) …ازجملهموضوعات و محورهای جشنواره است.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم "محمد(ص) پیامبر صلح" به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدافی چون: تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت/ آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)/ تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان/ جایگزینی آثار مثبت زندگی پیامبران الهی به جای تولید آثار سخیف در رسانه‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی/ قدردانی از هنرمندان و فیلمسازان دین‌مدار و منصف در ایران و جهان/ وبهره‌گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی- در ابعاد ملی و بین‌المللی طراحی شده است.

علاقمندان می‌توانند آثارشان را تا ۳۰ مهر به نشانی دبیرخانه جشنوارهواقع در:  بالاتر از چهار راه ولیعصر- جنب دانشگاه هنر- خیابان رشت- بن‌بست اول- پلاک یک ارسال نمایند. همچنین، اعلام شد نخستین جشنواره فیلم "محمد(ص) پیامبر صلح" از سیستم دبیرخانه  اینترنتی و آنلاین برخوردار است و علاقمندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه را از طریق سایت جشنواره به نشانیmuhammadfilmfestival.ir ارسال نمایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.