شعاع بی‌نهایت روایت شهید نخبه پزشکی

کتاب «شعاع بی‌نهایت» حاوی مستند روایی و زندگینامه شهید احمدرضا احدی دانشجوی نخبه پزشکی است که در سال 65 در شلمچه به شهادت رسید.

مرضیه نظرلو، نویسنده کتاب «شعاع بی‌نهایت» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محتوای مطالب این کتاب اظهار داشت: این کتاب زندگینامه شهید احمدرضا احدی دانشجوی رتبه برتر کنکور پزشکی است که در عملیات کربلای 5 در سرزمین شلمچه به فیض عظیم شهادت نایل شد.

وی بیان کرد: این کتاب مستندی بوده و حاصل 30 ساعت مصاحبه و خاطرات همرزمانش است و استاد علیرضا کمره‌ای در صحبتی این کتاب را مکمل «هرمان حور» که دست‌نوشته‌های خود شهید است، عنوان کرد.

این نویسنده ادامه داد: کتاب «هرمان حور» که دست‌نوشته‌های خود شهید است، به وسیله انتشارات حوزه هنری منتشر شده است.

وی افزود: هدف از نگارش این کتاب بازگو کردن زندگی جوانان نخبه‌ای است که دانشگاه را رها و به مبارزه علیه دشمن بعثی شتافتند و امیدوارم جوانان امروزه با الگو گرفتن از این شهید بزرگوار راه درست خود را پیدا کنند.

نظرلو با بیان اینکه شهید احمدرضا احدی اهل قلم بود، تصریح کرد: دست نوشته‌های او بسیار بر من تأثیرگذار بود، به خصوص اینکه ایشان یکی از شهدای نخبه پزشکی حاضر در جنگ بودند و هم دانشگاهیانش هم، در سال 64 و 65 در عملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند و همچنین هدف اصلی‌ من در نگارش این کتاب معرفی این شهدای نابغه به مردم و جوانان بود.

وی در خصوص استقبال از این کتاب تأکید کرد: بچه‌های بنیاد ملی نخبگان از این کتاب استقبال خیلی خوبی کردند و مراسم رونمایی از این کتاب در ملایر را آقای لاریجانی برعهده داشتند.

نظرلو عنوان کرد: کار چاپ این کتاب را بنیاد ملی نخبگان عهده‌دار بوده و این کتاب در 1000 نسخه و در 200 صفحه به رشته تحریر درآمده است.

وی در پایان گفت: این کتاب خیلی جای کار دارد چرا که خود شخصیت احمدرضا احدی هنوز به خوبی برای جوانان این مرزوبوم که جنگ را درک نکرده‌اند، نشان داده نشده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار