اعلام فراخوان همایش «نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: مهلت ارسال آثار از جمله مقاله، پایان‌نامه و دل نوشته‌ها تا پایان مهر ماه است که داوری این آثار در اواسط آبان‌ و توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان انجام می‌شود.

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برگزاری همایش نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: این همایش را برای اولین دوره برگزار می‌کنیم چرا که طبق بررسی‌ها این موضوع نیاز روز جامعه است و خانواده‌هایی که نماز در زندگی‌ آنها کمترین نقشی را دارد بیشترین آمار آسیب‌های اجتماعی، طلاق و جرم و اعتیاد را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: این در حالیست که طبق بررسی ها خانواده های اهل نماز کمترین میزان آسیب‌های فردی و اجتماعی را دارا بودند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: بنابراین ضرورت و نیاز جامعه قصد داریم بر اساس آیه « إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ » به چگونگی تأثیر مثبت نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد بپردازیم.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار از جمله مقاله، پایان‌نامه و دل نوشته ها  تا پایان مهر ماه است که داوری این آثار در اواسط آبان‌ و توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به عنوان دبیر همایش انجام می‌شود.

مظفر ادامه داد: در دهه دوم دی ماه و همزمان با اجلاس سراسری نماز در قزوین از برگزیدگان این همایش تقدیر می‌شود و آثار برگزیده برای ارائه به گروه‌های مختلف جامعه چاپ و منتشر خواهد شد.

وی در خصوص محور‌های مقالات این همایش اظهار داشت: نقش نماز در ارتقاء فردی و اجتماعی، یهزیستی روان، تربیت کودک، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی، استفاده مطلوب از رسانه‌های مدرن از جمله؛ ماهواره، اپیلیکیشن‌های موبایل چون وایبر، واتس‌آپ و غیره از محورهای موضوعی همایش است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در پایان با بیان اینکه «همه اقشار جامعه می‌توانند مقالات خود را به همایش نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارسال کنند» خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی را در سایت namaz.ir مشاهده کنند و در صورت استقبال و درخواست شرکت‌کنندگان مهلت ارسال آثار نیز قابل تمدید خواهد بود.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار