تشکر آیت‌الله یزدی رسانه ملی و نیروی انتظامی

برگزار کنندگان انتخابات دقت لازم را در تایید صلاحیت‌ها داشته باشند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزار کنندگان انتخابات دقت لازم را در تایید صلاحیت‌ها داشته باشند.

برگزار کنندگان انتخابات دقت لازم را در تایید صلاحیت‌ها داشته باشندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری که عصر امروز در مجلس قدیم برگزار شد، اظهارداشت: در مسایل فرهنگی به دولت مردان توصیه میشود توجه بیشتری به جشن ها و تئاترهایی که برگزار می شود داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان انتخابات گفت: دقت لازم را در تایید صلاحیت ها داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از مسوولان میخواهیم باتکیه بر شعار ما میتوانیم در جهت جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق، حمایت از تولید داخلی گام بردارند.

آیت‌الله یزدی گفت :در طول جلساتی که در اجلاس برگزار شد نگرانی نسبت به امور فرهنگی در جامعه مطرح شد و برخی از دوستان به صراحت از وضعیت فرهنگی جامعه گله کردند که صحیح است.

وی در ادامه افزود: نباید تنها به اجتماعاتی که در نماز جمعه می‌آیند اکتفا کرد.


رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همه افراد مردم در مواقعی که نظام در میان است در اجتماعات حاضر می‌شوند، ادامه داد: مردم اصل نظام را دوست دارند اما دشمنان بیکار نشسته‌اند و از ابزارهای روز به ویژه شبکه‌های ماهواره‌ای و ارتباطی استفاده می‌کنند که نشر مسائل را تسهیل می‌کند.

آیت‌الله یزدی بیان کرد: نسبت به امر به معروف و نهی از منکر که امام نیز به آن اشاره داشته باید وزارتخانه‌ای تشکیل شود البته این مسئله در تنظیم نهادها و سازمان‌ها فراموش شده است.

وی در ادامه افزود: یا می‌گویند خود نظام و همه امور امر به معروف و نهی از منکر است و یا معتقدند وزارت ارشاد همان امر به معروف است.

آیت‌الله  یزدی با اشاره به اینکه امر به معروف از ضروریات اسلام است، گفت: مجلس قانونی در این مورد تصویب کرده است و به دولت ابلاغ شده که دارای سه مرحله است، مرحله اول اعتقادی و قلبی است که افراد باید در قلب و دلشان از بدی دوری داشته باشند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا بد نیست در تهران بی‌حجابی و بدحجابی رواج داشته باشد، گفت: بنده در برخی موارد در بعضی از میادین بالای شهر تهران شاهد بودم و در مورد ارتباطات جوانان باید از مسئولان نظام گله کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مرحله دوم زبانی است یعنی بی‌تفاوت نباشید و در جایی که می‌توان حرفی زد صحبت‌های اثربخش خود را ارائه داد و این کار لازم است و باید انجام دهیم.

وی با اشاره به مرحله سوم بیان کرد: مرحله سوم برعهده مردم نیست زیرا اجرایی است و نباید مردم در اجرا دخالتی داشته باشند و اجرا برعهده قوه مجریه است اما ما هم معتقد نیستیم که هرکس خلاف جزئی در جامعه انجام داد باید آنرا بگیریم و نگهداریم.

آیت‌الله یزدی تأکید کرد: در مورد مسائل فرهنگی باید به دولتمردان توصیه شود که توجه بیشتری داشته باشند و در برنامه‌های تئاتر و جشن‌هایی که برگزار می‌شود برخورد داشته باشند و نباید در قانون تسامح وجود داشته باشد.

در پایان رئیس مجلس خبرگان رهبری از افرادی که دوستانه در هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند تشکر کرد و همچنین از صداوسیما و نیروی انتظامی نیز تشکر کرد.

به گفته آیت‌الله یزدی خبرگان مهمترین نهادی است که در نظام و سیستم جایگاه فوق‌العاده‌ای دارند و اعضای محترم آن نیز رعایت این شأن را می‌کنند.

انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار