مشهد؛

استفاده بیش از 300 هزار مستأجر در استان های کشور از موقوفات آستان قدس رضوی

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: 350 هزار مستأجر در استان های کشور از موقوفات آستان قدس رضوی و خدمات متنوع آن استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمود مشجری گفت: با اشاره به اینکه از این تعداد مستاجر 270 هزار نفر آنها در مشهد و مابقی در شهرستان‌ها حضور دارند، افزود: بيشترين آمار مستأجر در مناطق شهری مشهد و كمترين آمار مستأجر در استان‌های فارس و اصفهان است.

وی گفت: ميزان مستأجرين با توجه به نقل و انتقالات و تفاوت در رویکرد بهره‌برداری از اراضی شهری و طرح‌های مصوب شهری با تفكيك قطعات به لحاظ عرصه و اعيان، روز به روز در حال افزایش است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اراضی مستقر در شهر مشهد بر اساس کاربری‌های توزیع ‌شده طرح تفصیلی می‌باشد، افزود: برای هر یک از شهرستان‌ها با توجه به جمعیت ساکن در آن از طریق شورای عالی شهرسازی وزارت راه و شهرسازی طرح‌های جامع و پس از آن طرح‌های هادی و تفصیلی تعریف و تصویب می‌شود.

مشجری گفت: توزیع کاربری‌ها و شبکه‌ی معابر، طرح توسعه شهر، ضوابط اجرایی در نحوه‌ی جرم‌گذاری و ساخت‌و‌سازها به صورت کامل در طرح تفصیلی مشخص شده و آستان قدس رضوی به عنوان مالک در تفکیک و بهره‌برداری از اراضی موقوفه همواره رعايت مشخصات و الزامات طرح تفصيلی را در دستور كار خود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.