بجنورد؛

معافیت سربازی 131نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: ابتدای امسال تا کنون 131 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان از خدمت سربازی معاف شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حسن نعمتی اظهار داشت: از این تعداد 15 مورد به دلیل طلاق و 108 مورد نیز فرزندان زنان بی سرپرستی بودند که به دلیل فوت همسر تحت حمایت این نهاد و همچنین 8 نفر نیز از انتقال خدمت بهره مند شدند.

وی افزود: فرزندان پسری که به علت فوت یا طلاق، سرپرستی خانواده را برعهده دارند، از خدمت سربازی معاف می شوند.

وی گفت: فرزندان خانواده هایی که سرپرست آن ها به لحاظ جسمی پیر و ناتوان و دارای سه فرزند دختر هستند و توانایی مخارج زندگی را ندارند، در صورت واجد شرایط بودن از خدمت سربازی معاف و یا با هماهنگی به محل زندگی خود انتقال داده می شوند.

نعمتی هدف از معافیت سربازی فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت این نهاد را بسترسازی جهت اشتغال مددجویان و به منظور توانمندسازی و استقلال مادی خانواده ها و حمایت از کیان این خانواده ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: معافیت این افراد منجر به کاهش بار سنگین مسوولیت و تامین امنیت و معیشت خانوارهای زنان سرپرست خانوار می شود.

وی گفت: سال گذشته نیز 385 نفر از فرزندان تحت حمایت از سربازی معاف شدند که 346 نفر آن را زنان فوت سرپرست و 39 نفر را نیز طلاق تشکیل داده بود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.