شمار امضاهای طومار بازداشت نتانیاهو به حدود 100 هزار عدد رسید

حدود صد هزار انگلیسی دادخواست اینترنتی از پارلمان این کشور را برای دستگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امضا کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادخواست اینترنتی از پارلمان انگلیس که در آن دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در سفر این ماه وی به این کشور به علت ارتکاب جنایات جنگی درخواست شده است، تاکنون به امضای حدود صد هزار نفر رسیده است. 

تا دیروز (سه شنبه) 91 هزار و 426 نفر این دادخواست اینترنتی را امضا کردند؛ اما با اینکه شمار امضاکنندگان دادخواست  به 100 هزار نفر رسیده است -- رقمی که امکان بررسی و بحث درباره دادخواست را در پارلمان انگلیس فراهم می کند-- دولت این کشور دستگیری نتانیاهو را هنگام ورود به لندن منتفی دانسته است. 

دولت انگلیس در پاسخ به درخواست ها برای دستگیری نتانیاهو به علت کشتار فلسطینی‌ها در تهاجم سال گذشته رزیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد: « به موجب قوانین انگلیس و قوانین بین المللی، صاحبان مناصب معین در یک کشور، از جمله رؤسای جمهور، سران دولت، و وزیران امور خارجه آن کشور از مصونیت برخوردارند که شامل مصونیت از تعرض و مصونیت کامل قضایی است.»
در این دادخواست، دستگیری نتانیاهو  بر اساس قوانین بین المللی به علت «کشتار بیش از دو هزار غیرنظامی در سال 2014» خواستار شده است. 

«کمپین همبستگی فلسطین»، «ائتلاف جنگ را متوقف کنید»، و «دوستان مسجدالاقصی» از این دادخواست حمایت کرده اند. 

پیش‌بینی می شود همزمان با سفر نتانیاهو به انگلیس، اعتراضاتی علیه رژیم صهیونیستی در این کشور برگزار شود. بر اساس گزارش ها، محور مذاکرات نتانیاهو و کامرون، توافقنامه هسته ای ایران و روند سازش بین اسرائیل و فلسطین خواهد بود. 

درپی حمله سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه، بیش از 2 هزار و 160 فلسطینی، که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند، کشته و حدود 11 هزار نفر زخمی شدند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
بزودی اتقام فلسطین و مردم غزه رو شیعیان میگیرند
آخرین اخبار