رشد 16 درصدی تولید برگ سبز چای / پرداخت مطالبات چایکاران در هفته آتی

رئیس سازمان چای بیان کرد: تا کنون 77 میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده که در هفته جاری 10 میلیارد تومان باقی مانده آن هم به چایکاران پرداخت می‌شود.

محمد علی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مطالبات چایکاران اظهارداشت:تا کنون 77 میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شده که در هفته جاری 10 میلیارد تومان باقی مانده آن هم به چایکاران پرداخت می‌شود.

وی افزود: در چین بهاره 36 هزار و 400 تن برگ سبز چای به ارزش 66.4 میلیارد تومان و همچنین چین تابستانه 34 هزار و 500 تن به ارزش 48 میلیارد تومان برداشت شده است.

روزبهان بیان کرد: در واقع تا به امروز 115 میلیارد تومان برگ سبز چای خریداری شده به گونه‌ای که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان چای در خصوص مشکلات صنعت چای  خاطرنشان کرد: چای سنواتی یکی از مشکلات و تهدیدات برای تولید این صنعت بوده که خوشبختانه در سال جاری کارخانه‌جات توانسته محصولات خود را به فروش رسانند و قدر و سهم 35 درصدی چایکاران را پرداخت کنند که این امر منجر به بلکه شدن چای‌های سنواتی تا اتمام دوران بهره‌برداری شده است.

وی در ادامه اظهارداشت: فرسوده بودن باغات در کاهش قیمت و کیفیت چای ایرانی تاثیر گذار بوده که خوشبختانه با انجام طرح به‌زراعی  و پرداخت تسهیلات به چایکاران این موضوع برطرف شده است.

روز بهان در پایان تصریح کرد: قدیمی بودن کارخانه‌ها و کوچک بودن قطعادت چایکاران یکی دیگر از مشکلات این صنعت است زیرا متوسط سطح زیر کشت چایکاران حدود 4دهم هکتار که رقم قابل قبولی برای کشت نیست چون باید سطح زیر کشت حداقل دو هکتار باشد تا رونق به باغات چای کشوربرگردد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار