اردبیل؛

وجود600 هزار اولیای بیسواد دانش‌آموزان در سطح کشور

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: متاسفانه حدود 600 هزار اولیای بیسواد دانش‌آموزان در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد مهدی‌زاده در جلسه بررسی اجرای طرح‌های سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: سواد‌آموزی در استان اردبیل در جریان سال‌های 93 و 94 حرکت جهشی پیدا کرده و رشد 52 درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه حدود 600 هزار اولیای بیسواد دانش‌آموزان در سطح کشور وجود دارد که از این آمار حدود 25 هزار نفز از اولیای بیسواد زیر50 سال هستند که سوادآموزی به این افراد در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مهدی زاده افزود: به جهت اهمیت موضوع باید اولیای بیسواد زیر 50 سال دانش‌آموزان از سال آینده باسواد شوند که در این زمینه تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌ها تشویقی سوادآموزی زمینه ترغیب آنها به سمت باسواد شدن فراهم آمده و این امر گامی در راستای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور باشد.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از ابلاغ سه طرح آزمایشی در سال 94 فعالیت مراکز یادگیری محلی و حلقه‌های کتابخوانی و طرح خواندن باخانواده خبر داد و گفت: موفقیت این سه طرح در سایه همکاری و مشارکت دست‌اندرکاران در این اتفاق خواهد افتاد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.