دستگیری ده‌ها چینی به اتهام شایعه‌پراکنی درباره بازار سهام

پلیس چین 197 نفر را بدلیل شایعه‌پراکنی درباره بورس‌های این کشور و انفجار شهرک تیانجین دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، پلیس چین 197 نفر را بدلیل شایعه‌پراکنی در فضای مجازی درباره انفجار مرگبار شهرک «تیانجین» و همچنین سقوط ارزش بهای سهام در بورس‌های این کشور، دستگیر کرد. «وزارت امنیت ملی چین» دیروز (دوشنبه) با اعلام اینکه تاکنون 165 حساب کاربری مسدود شده‌اند، افزود کاربران این حساب‌ها با پخش شایعات و فریب افکار عمومی باعث ایجاد ترس و واهمه در میان مردم و نابسامانی و اغتشاش در بازاربورس این کشور شدند. 

مقامات امنیتی چین همچنین مدعی شدند یکی از خبرنگاران مجله «کایجینگ» به ساختگی بودن گزارش 20 ژوئیه سال جاری میلادی (29 تیرماه) درباره سقوط ارزش سهام در بورس‌های چین، اعتراف کرد. 
 
انفجارهای اولیه 12 اوت (21 مرداد) شهرک صنعتی «تیانجین» منجر به کشته شدن 85 نفر شد. این انفجارها همچنین 700 نفر را راهی بیمارستان کرد. در نتیجه این حادثه که گفته می‌شود معادل انفجار بالغ بر 20 تن تی ان تی بوده است، هزاران نفر بی‌خانمان شدند. میزان خسارات این انفجار 1.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است. با گذشت حدود 20 روز از وقوع این حادثه، شمار قربانیان آن همچنان رو به افزایش است. دفتر مرکزی امداد و نجات اعلام کرد تا 30 اوت (8 شهریور) شمار کشته‌شدگان انفجارها به 150 نفر رسید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار