کرمان؛

شفاف سازی خیریه ها برای جلوگیری از سوءاستفاده

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: شفاف سازی عملکرد خیریه ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده از نام خیریه ها وایجاد تعامل بین خیریه های مختلف در سطح کشور از اهداف اجرای طرحهای اجتماعی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی بهزیستی ،معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به شهرستان بم و بازدید از خدمات بهزیستی از خیریه همراهان بم که در سال 1382 پس از زلزله بم با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز بکار کرده است بازدید و با مسئولین این خیریه دیدار و گفتگو کرد.

دراین بازدید دکتر میدری از فعالیت ها و روند اقدامات صورت گرفته دراین خیریه که در راستای توانمند سازی گروه هدف با حمایت ، ارائه آموزشهای مختلف شغلی و مهارتهای زندگی ، آموزش مهارتهای اجتماعی ، ارتقاء سطح آگاهی های جامعه هدف ، ایجاد اشتغال و کمک به استقلال افراد تحت پوشش ارائه می گردد، آشنا شد.

وی در حاشیه این دیدار خدمات ارایه شده در مراکز خیریه بم را الگوی مناسبی برای تمام کشور دانست و گفت : بم در مقایسه با شهری چون خرمشهر که در جنگ آسیب دید ، آسیب هایش جدی تر بود زیرا یکباره فرو ریخت اما خدمات ارایه شده توسط موسساتی چون خیریه همراهان بم و سپهر بم پس از این واقعه دلخراش قابل تأمل و ارزشمند است .

دکتر میدری افزود: توانمندی خیریه ها در باز گرداندن مردم و افراد آسیب دیده به زندگی عادی و دمیدن روح زندگی در مردم این منطقه که بلحاظ روحی و روانی آسیب جدی دیده اند بسیار ستودنی است .

معاون رفاهی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی خدمات رسانی توسط مردم و خیرین را فرصتی مناسب برای حضور مسئولین در این مکانها و اطلاع از روند تخصصی و مؤثر و تعمیم آن در سطح برنامه های کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اقدامات ارزشمند و مهم مردم و خیرین می تواند برای کمک به بسیاری از مسایل کلان کشور مورد توجه قرار گیرد.

دکتر میدری با اشاره به اجرای طرحهای جدید در حال پیگیری در سطح وزارتخانه برای ارائه خدمات اجتماعی و افزایش سطح رفاه اجتماعی گفت : اجرای طرحهای در حال پیگیری همسو با معیارهای جهانی برای خدمت رسانی در کشور در نظر گرفته شده است و در این طرحها محدود و مشروط کردن کمک به نیازمندان با حمایت خیرین با رویکرد توانمند سازی مادی و معنوی دنبال می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.