از کدام فروشگاه اینترنتی خرید کنیم؟

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ علی نیک‌نفس افزود: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهای خود را در این فروشگاه‌ها انجام دهند؛ زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این فروشگاه‌ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است. نیک‌نفس ضمن هشدار به مردم تاکید کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir و Cyber.Police.ir می‌توان پیگیری کرد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا میزان شکایت‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد را کمتر از نیم درصد کل شکایت‌ها اعلام کرد و گفت : این رقم نشان می‌دهد فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است. وی گفت: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع درصدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده‌اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد. رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد.

وی بیشتر شکایت‌های مردم را از فروشگاه‌های اینترنتی، تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایت‌های مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.

براساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور، نیک‌نفس همچنین اظهار کرد: پیش‌نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در دست تهیه است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
علی
۲۰:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
شرکت بازرگانی پاسارگاد (rpp.me)
سال گذشته ازشون 3 تا گوشی قدیمی خریدم حدود یک میلیون و صد تومن ، بعد 6 ماه نفرستادن که هیچ الانم معلوم نیست باید چی کار کنم .
خدا نگذره ازشون ...
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
این شرکت پول منم خورده هرچی به سایت نماد ایمیل میفرستم هم هیچ که هیچ تکلیف چیه تروخدا یه چیزی بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۹ دی ۱۳۹۶
سلام از یکی از شرکتهای بازرگانی دوتا گوشی اینترنتی خرید کردم ولی خبری از گوشی ها نشد بعد از چندماه متوجه شدم که از خیلیا کلاهبرداری کرده و من گول نماد دو ستاره اعتماد الکترونیکی معتبر ایشان را خوردم . 10 ماه شده است که به پولم نرسیدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
سلام منم خرید کردم از سایت
Seychelles
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
از منم کلاهبرداری شده پول دوتا گوشی را اینترنتی واریز نمودم ولی خبری از گوشی ها نشد بعد از چندماه متوجه شدم که از خیلیا کلاهبرداری کرده و پول مردم را بالا کشیدن به همین راحتی ، منم گول نماد دوستاره اعتماد الکترونیکی ایشان را خوردم ... مدیر همین شرکته که از خیلیا کلاهبرداری کرده
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۲:۱۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
بهتره موقع خرید خیلی دقت کنید چون بعضی از سایت ها مورد اعتماد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
شرکت رایان پژوه پاسارگاد
rpp.me
یک کلاهبردار حرفه ای ه که کاملا قانونی پول مردم رو میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۱:۰۷ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام منم خرید کردم از سایت یک گوشی ب مبلغ یک ملیون و پانصد 3 ماهه ک ن گوشی و میدن نه پولو میخوام برم شکایت کنم . از خیلیا پول گرفتن . چن ساله دارن همینجوری پول مردمو میخورن لطفا اطلاع رسانی کنین.
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
از فروشگاه اینترنتی RPP.ME شرکت رایان پژوه پاسارگاد خرید کردم گوشی موبایل با اینکه نماد اعتماد داشت پولمو خورد یه ابم روش رفتم شکایت کردم به اندازه پول گوشی هزینه شکایتم شد بعد از 3 ماه هیچ اتفاقی نیوفتاد که نیوفتاد .
آخرین اخبار