رشت؛

ظرفیت 900 هزار تنی پرورش «ماهی در قفس» در سواحل شمالی و جنوبی کشور

در سواحل شمالی و جنوبی کشور، ظرفیت پرورش ماهی در قفس ، بیش از 900 هزار تن است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت : رئیس سازمان شیلات گیلان با بیان اینکه در هفته دولت، طرح پرورش ماهی در قفس را با توجه به محدودیت آب شیرین ، یکی از محوری‌ترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی و شیلات است گفت : سال گذشته 3 هزار تن ماهی در قفس در کشور پرورش یافت که امسال پیش بینی می شود امسال 10هزارتن ماهی به شیوه «پرورش در قفس» در آب های سواحل شمال و جنوب کشور پرورش یابد .

حسن صالحی افزود : برای تولید هر تن ماهی در قفس 15 میلیون تومان سرمایه‌گذاری و 15 میلیون تومان هزینه سرمایه در گردش نیاز است و نرخ بازگشت سرمایه بیش از 30 درصد می‌باشد که نشان می‌دهد این فعالیت سودآوری دارد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار، صندوق توسعه ملی 300 میلیارد تومان به بخش خصوصی برای پرورش ماهی در قفس با کارمزد 14درصد و برای مناطق محروم با کارمزد 10درصد اختصاص داد و امسال نیز پرداخت تسهیلات به پرورش ماهی در قفس از اولویت های بخش کشاورزی به منظور تقویت زیرساخت‌ها از جمله تامین بچه ماهی و ساخت اسکله در سواحل است.

وی به وعده دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در سفر استانی به گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر، روحانی وعده اختصاص 10 میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت‌های پرورش ماهی در قفس را داده است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.