همدان؛

برگزاری جشنواره تئاتر استان همدان این هفته در تویسرکان

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان همدان 9 تا 12 شهریور در تویسرکان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:هشت نمایش از شهرستان‌های استان برای حضور در این جشنواره انتخاب شده‌اند که در روزهای جشنواره به روی صحنه خواهند رفت.

مجید فروتن افزود: شهرستان‌های همدان با سه نمایش، ملایر با دو نمایش و نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ هر کدام با یک نمایش در این جشنواره حضور دارند.

وی اظهار داشت: نمایش‌های «بلوغ در آشپزخانه تقدیر» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان، «گفت‌وگو با باد» به نویسندگی اصغر خلیلی و کارگردانی فروزان حسینی از ملایر و «خنجره‌ها» به نویسندگی مهدی پوررضائیان و کارگردانی حمید محبی از کبودراهنگ روز دوشنبه 9 شهریور ماه به ترتیب ساعت 9:30، 16 و 19 بر روی صحنه خواهند رفت.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: «پدرانه» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی فرهاد لباسی از همدان، «پروین» به نویسندگی اتابک مهراد و کارگردانی اتابک مهراد و مسعود رضی از نهاوند و «حسب حالی ننوشتیم» به نویسندگی فرهاد ارشاد و فواد ابراهیمیان و کارگردانی فواد ابراهیمیان از همدان روز دوم جشنواره به ترتیب ساعت 9:30، 16 و 19 اجرا خواهد شد.

وی افزود: «نده آ» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از ملایر و «اینجا وضعیت غیر طبیعیه» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی کلهری از همدان روز چهارشنبه 11 شهریور ماه به ترتیب ساعت 9:30 و 16 بر روی صحنه خواهد رفت.

فروتن از برگزاری جلسه نقد و بررسی هر نمایش پس از اجرای آن خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره هم ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 12 شهریورماه در سالن مجتمع فرهنگی و هنری تویسرکان برگزار خواند شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه از برگزیدگان رشته های مختلف در رتبه های اول تا سوم با اهدا جایزه نقدی، دیپلم افتخار و لوح سپاس تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: دو نمایش برگزیده این جشنواره هم به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.