کرمان؛

دم نوش برگ زیتون مناسب برای فشار خونی ها

یک پزشک متخصص در کرمان گفت: دم‌نوش برگ زیتون را برای افراد چاق و مبتلایان به فشار خون بالا مناسب است اما گاهی خوردن مداوم دم‌نوش‌ها هم می‌تواند مضر باشد، پس روزانه یک یا 2 قاشق چای‌خوری دم‌نوش مصرف شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان؛ دکتر ماه‌بانو معصوم‌زاده افزود: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند مادر همه‌ی بیماری‌ها معده است و همه‌ی بیماری‌ها از دستگاه گوارش شروع می‌شود؛ بنابراین، اگر دستگاه گوارش اصلاح شود، می‌توان از خیلی بیماری‌ها جلوگیری کرد

وی گفت: چای حاوی موادی به نام کافئین است که مقدار این کافئین در چای‌های دیردم کم‌تر از چای‌های زود دم است به همین دلیل توصیه می‌شود روزانه چای دیردم ایرانی مصرف شود.

دکتر معصوم زاده تصریح کرد : کافئین چای هندی بیش‌تر از چای ایرانی است و درجه‌ی وابستگی بالایی دارد و پس از سه روز نخوردن این چای، دچار سردرد خواهید شد.

این متخصص گفت: دو فنجای چای تازه‌دم روزانه به اندازه‌ی مقدار زیادی سبزی حاوی آنتی اکسیدان است که در صورت مصرف بیش‌تر، آلومینیوم را که باعث کم‌شدن حافظه می‌شود، به بدن وارد می‌کند؛ بنابراین، توصیه می‌شود برای جلوگیری از سکته‌های قلبی و مغزی روزانه از دو فنجان چای تازه‌دم استفاده شود

معصوم‌زاده با بیان این‌که چای حاوی ماده‌ای به نام اگزالاد است که مانع جذب آهن به بدن می‌شود، گفت: موادی مانند چای و اسفناج که حاوی اگزالاد هستند را دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذاهایی که دارای آهن هستند، نباید استفاده کرد.

وی افزود: در صورت مسواک نزدن بعد از خوردن چای، تداخلی که این چای با کلسیم و آهن دارد، می‌تواند کلسیم دندان‌ها را از بین ببرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.