استاندار لرستان

۶۱۸ واحد تولیدی لرستان راکد است

استاندار لرستان گفت: ۶۱۸ واحد راکد و تعطیل شده در استان لرستان وجود دارد که میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها ۷۶۲ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگار جوان از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از چالش‌های پیش روی مباحث اقتصادی، پروژه‌های نیمه تعطیلی است که در استان وجود داشته و دارد.

وی افزود: در دو سال گذشته با عنایت به اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاران زیادی در استان جذب شده و به راه‌اندازی ظرفیت‌های نیمه تعطیل استان از جمله کشت و صنعت پرداختند.

استاندار لرستان عنوان کرد: در استان لرستان 618 واحد راکد و تعطیل شده به ارزش هزار و 762 میلیارد تومان، وجود دارد که 10 درصد آن‌ها عمرانی و 90 درصد آن‌ها متعلق به بخش خصوصی و حوزه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه احیای واحدهای نیمه‌تعطیل استان، بخش اعظمی از نگرانی‎های استان را در بحث اقتصاد برطرف می‌کند، تصریح کرد: در راستای فعال‌سازی این واحدها، ستادی تحت عنوان«ستاد احیای ظرفیت‌های راکد در لرستان»  تشکیل شده و با برگزاری جلسات ماهیانه، احیای این ظرفیت‌ها را دنبال می‌کند.

بازوند خاطرنشان کرد: تعداد 64 واحد تولیدی استان در تملک بانک‌هاست که از بانک‌ها انتظار داریم که نسبت به فعال‌سازی آن واحدها اقدام کنند.

وی در رابطه با مشکلات سنگبری‌ها، بیان کرد: یکی از مشکلات جدی کشور، تعطیلی پنج هزار واحد سنگبری است که این واحدها، 150 هزار شغل در کشور ایجاد کرده بودند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه 38 درصد اشتغال استان لرستان مربوط به واحدهای سنگبری است، گفت: خوشبختانه با همکاری مدیرکل مالیاتی استان و رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد، راهکارهای مناسبی برای حل مشکل واحدهای سنگبری ارائه شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.