افتتاح 503 خانه بهداشت در سراسر کشور/سهم 10 درصدی وزارت بهداشت از بودجه کل کشور

افتتاح 503 خانه بهداشت در سراسر کشور، افزایش ٦٧ درصدی داروهای تولید داخل در بازار دارویی کشور از جمله اخبار مهم حوزه سلامت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.

افتتاح رسمی نخستین سیستم نوبت دهی
نخستین سیستم نوبت دهی یکپارچه مبتنی بر پرداخت امن بانکی کشور رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

هاشمی:برای پزشکان حاشیه‌سازی نکنید/ایجاد 10 مرکز طب سنتی در استانهای مختلف
هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا به مناسبت روز پزشک که در برج میلاد برگزار شد، عنوان کرد: درخواست دارم که برای پزشکان حاشیه‌سازی نکنید چرا که آنها سرمایه‌های ملی هستند و این حاشیه‌سازی به نوعی باعث حاشیه بر سلامت مردم می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که 10 مرکز طب سنتی را در استان‌های مختلف دایر کنیم و بتوانیم داروخانه‌هایی که مجهز به طب گیاهی هستند را با همان سبک و سیاق ملی و اسلامی که مقدمات همه آنها شروع شده است داشته باشیم.

تشکیل کمیته کشوری غنی و بنیه سازی مواد غذایی
کمیته کشوری غنی و بنیه سازی مواد غذایی به منظور ارتقای خواص فراورده‌های غذایی با حضور ریاست سازمان غذا و دارو، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و بهداشتی و سایر اعضاء کمیته برگزار شد.

تامین حقوق مردم در حوزه سلامت با حمایت دستگاه قضا میسر می شود
هاشمی در دیدار منتخبین جامعه پزشکی با رییس قوه قضاییه  و به مناسبت روز پزشک گفت: صیانت از حقوق مردم در امر قضا و رعایت بهداشت و عوامل و اقداماتی كه برای سلامت مردم زیان‌آور است منوط به حمایت قوه قضاییه است و بدون حمایت قوه قضاییه نمی‌توانیم حقوق مردم در حوزه سلامت را تامین كنیم.

اعلام شماره تلفن رسیدگی به گلایه پزشکان/واکنش به کاشت نگین در چشم
وزیر بهداشت از اعلام شماره تلفن رسیدگی به گلایه های پزشکان خبر داد و افزود: این خط تماس برای آن دسته از پزشکانی است که احساس می کنند حقوق آنها تضییع شده است.

نصب برچسب اصالت داروهای داخلی تا پایان سال
بهروز جنت مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان غذا و دارو گفت: شرکت های دارویی تولید کننده داخلی تا پایان سال جاری فرصت دارند تا برچسب اصالت دارو را روی محصولات خود نصب کنند.

هاشمی:بیمه‌ها قیمت تمام شده هزینه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را تعیین کنند
وزیر بهداشت گفت: بیمه‌ها یکبار برای همیشه، قیمت تمام شده بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را تعیین کنند.

بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای راه اندازی می‌شود
 علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مراسم روز پزشک که در برج میلاد برگزار شد در خصوص راه اندازی بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای در کشورگفت: بزرگترین بیمارستان جامع هسته‌ای در کشور راه اندازی خواهد شد و مطالعات اولیه راه اندازی آن انجام شده است.

ایجاد شبکه بهداشتی در حاشیه شهرها
وزیر بهداشت گفت: شبکه بهداشتی در حاشیه شهر‌ها در سال جاری 30 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیریت بیمه‌ها باید با وزارت بهداشت باشد
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بیمه سلامت به وزارت بهداشت واگذار شده است و فقط برای تصویب‌شدن و تحقق آن بایستی دولت لایحه خود را به مجلس شورای اسلامی بدهد.

امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت افغانستان
وزیر بهداشت افغانستان در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان تفاهم نامه همکاری را در چهار محور پوشش همگانی سلامت ، دارو و تجهیزات پزشکی،آموزش تخصصی و کادر پزشکی و گردشگری سلامت و مدیریت راه اندازی بیمارستان امضا کردند.

وزارت بهداشت به فکر بودجه‌ نظام پرستاری باشد
سعید لک عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: انتظار می‌رود امسال در بودجه‌ پیشنهادی وزارت بهداشت ردیفی برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری آورده شود.

انستیتو پاستور واکسن "ب ث ژ" و "هپاتیت" را به سوریه صادر می کند‎
مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور از صادرات واکسن‌های ب ث ژ و هپاتیت به کشور سوریه در یک ماه آینده خبر داد.

کنترل بیماری های واگیر در مرزها/ قرنطینه در افغانستان
وزیر بهداشت از تشکیل کمیته ای مشترک برای پیشگیری از ورود بیماری های واگیر از طریق مرزها به ایران خبر داد و گفت: مقرر شده است تا افرادی که قصد ورود به ایران را دارند در خاک کشور افغانستان مسیر قرنطینه و  ایمن سازی را طی کنند تا شاهد ورود بیماری هایی مانند سل، وبا و فلج اطفال به کشور نباشیم.

تبلیغات دارویی در نشریات عمومی ممنوع شد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اشاره به آئین نامه تبلیغات فرآورده های دارویی، اعلام کرد: تبلیغات فرآورده های دارویی، صرفا در مجلات تخصصی پزشکی مجاز است و هرگونه تبلیغات در مجلات و نشریات عمومی و غیر تخصصی ممنوع است.


 20000تخت بیمارستانی در حال راه‌اندازی است
وزیر بهداشت گفت: تا پایان دولت یازدهم تعداد خانه‌های بهداشت راه‌اندازی شده در این دولت نیز به 2500 خانه بهداشت می‌رسد.

بزرگترین کلینیک دندان‌پزشکی غرب کشور افتتاح شد
همزمان با هفته دولت وزیر بهداشت با کاروان دولت تدبیر و امید به استان لرستان رفت و ضمن بازدید از بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد، از بهره برداری از بیمارستان جایگزین آن ظرف دو سال خبر داد.

120اورژانس بیمارستانی استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت را دریافت می‌کنند
دکتر امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور در بیست و هشتمین همایش روسای اورژانس کشور در البرز گفت: ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت را دریافت می‌کنند.

افزایش ٦٧ درصدی داروهای تولید داخل در بازار دارویی کشور
دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سهم داروهای تولید داخل از بازار دارویی کشور در سال‌های 91 و 92 حدود 62 و 61 درصد بوده است، گفت: این میزان در سال 93 به بیش از 67 درصدبالغ شده است.

خدمات دندانپزشکی باید زیر پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد
دکتر هاشمی عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندان‌پزشکی را از مشکلاتی برشمرد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

بیمارستان آیت‌الله بروجردی به سرعت تجهیز و بهره برداری می‌شود
وزیر بهداشت در ادامه سفر به بروجرد ضمن بازدید از بیمارستان در دست ساخت آیت‌الله بروجردی با 67 درصد پیشرفت‌‌، از تسریع در تجهیز و راه اندازی این بیمارستان خبر داد.

آموزش واکسن‌سازی به بیش از 50 دانشجوی خارجی در انستیتو پاستور
قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران از آمادگی ایران برای آموزش 50 دانشجوی خارجی در مجموعه تحقیقاتی انستیتوپاستور خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به آمادگی كامل انستیتو پاستور ایران برای انتقال فناوری واكسن سازی به سایر كشورهای هم جوار و همسایگان منطقه ای ایران، درهای آموزش انستیتو به روی دانشجویان خارجی باز شده و به زودی این دانشجویان برای فراگیری دوره‌های آموزش عملی واكسن سازی در قالب دوره‌های شش ماهه الی یك ساله وارد ایران می‌شوند.

جلوگیری از واردات مواد ژنتیکی دستکاری شده
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه واردات مواد دستکاری ژنتیکی افزایش داشته است، گفت: این واردات در حال کنترل است.

افتتاح 503 خانه بهداشت در سراسر کشور
سه شنبه همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان و در دومین روز از هفته دولت از 503 خانه بهداشت در سراسر کشور بهره‌برداری شد.

هزینه 139 میلیاردی برای بازسازی بیمارستان شهدای تجریش
دکتر مفید ریاست مرکز شهدای تجریش گفت: هزینه 139 میلیاردی برای احداث و بازسازی 
 
10برنامه کلیدی سرم سازی رازی اعلام شد
حمید کهرام رئیس موسسه سرم سازی رازی با اشاره به 50 برنامه‌ی اساسی این موسسه از اجرایی شدن 10 برنامه استراتژیک آن تا پایان سال خبر داد.

بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابه شهدای تجریش افتتاح می‌شود
بیمارستان 600 تخت خوابه را در خرداد یا تیرماه 96 افتتاح خواهیم کرد که به ناوگان سلامت کشور اضافه خواهد شد.

ارزش دفترچه درمانی روستایی با خدمات درمانی شهری برابر می‌شود
وزیر بهداشت در سفر به تویسرکان از بیمارستان ولیعصر و کلینیک ویژه این شهرستان بازدید کرده و از برابر شدن ارزش دفترچه درمانی روستایی با دفترچه خدمات درمانی شهری از لحاظ ارزشی خبر داد.
داروهای آنتی بادی به زودی وارد بازار دارویی کشور می‌شوند
رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در حاشیه‌ی چهاردهمین کنگره داروسازان که صبح روز چهارشنبه در سالن همایش‌های رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید داروهای نوترکیب در سال 93 اظهار داشت: دو تا سه داروی نو ترکیب که فرآورده‌ی داروهای آنتی بادی برای درمان بیماران هستند هم‌اکنون مراحل کنترل کیفیت را طی‌ می‌کنند و به زودی وارد بازار دارویی کشور می‌شوند.

دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشكی اعلام شد
همزمان با سومین روز از هفته دولت، دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشكی تشریح شد.

تعداد شرکتهای تولید کننده داروهای خاص در کشور به عدد 4 رسید
دیناروند رئیس سازمان غذا و داروگفت: تعداد شرکتهای تولید کننده داروهای خاص در کشور به عدد 4 رسید و ظرفیت تولید داروهای خاص در کشور به نسبت سال های گذشته از وضعیت مطلوب و با کیفیت تری برخوردار است.

بالغ بر 60 درصد بازار دارویی در اختیار بخش دولتی است
دکتر حمید علاف خیری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: بالغ بر 60درصد بازار دارویی در اختیار داروخانه های دولتی است و کمتر از 40 درصد این بازار در اختیار بخش خصوصی است که باید مالیات سنگین هم پرداخت کنند.

سهم 10 درصدی وزارت بهداشت از بودجه کل کشور
ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه وزارت بهداشت تنها معادل 10 درصد بودجه کل کشور است و در شش ماهه ابتدایی سال تنها 7 درصد از بودجه اختصاص داده شده به وزارت بهداشت محقق شده است.


انتهای پیام/







 

 

















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.