لغو سفر رئيس مجلس فدرال روسيه به آمريکا

دیدار رئیس مجلس فدرال روسیه از آمریکا به دلایل دیپلماتیک لغو شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد دیدار "والنتینا ماتویکو،" رئیس مجلس فدرال روسیه، و هیئت همراه او از آمریکا به دلیل تاخیر در صدور روادید سفر و دیگر محدودیت های اعمال شده لغو شده است.

در این بیانیه آمده است: روادید سفر با تاخیر بسیاری صادر شده است ضمن اینکه در آن محدودیت‌هایی غیر قابل قبولی دیده می‌شود که این محدودیت‌ها از اقامت "والنتینا ماتویکو" تا حاضر نشدن او در تمام نشست‌های اتحادیه بین المجالس را شامل می‌شود، در نتیجه سفر هیئت روسی به نیویورک ممکن نیست.

این بیانیه رفتار آمریکا در این زمینه را نقض قوانین بین المللی و مخالف با تعهدات کشورهایی دانست که میزبان سازمان‌های بین المللی هستند.

در این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در صلاحیت اخلاقی آمریکا برای میزبانی فعالیت‌های بین المللی تردید کرد و نوشت: با کمال تاسف تصمیم آمریکا را در محرومیت رئیس مجلس فدرال روسیه از مشارکت در فعالیت‌های بین المللی در نیویورک، به ویژه مشارکت در کنفرانس بین المللی روسای پارلمان ها دریافت کرده‌ایم. وقتی کشوری بدون هیچ خجالتی تصمیم می‌گیرد در یک فعالیت بین المللی مهم چه کسی حاضر شود یا چه کسی حاضر نشود و از این طریق تکثر گرایی در امور بین المللی را نقض می‌کند آیا این کشور از نظر اخلاقی این حق را دارد که در آینده خواستار میزبانی چنین نشست‌های مهمی شود؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار