علیزاده خبر داد:

افزایش امنیت با نورپردازی شهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با نورپردازی مناسب می توان از آسیب ها، مشکلات و جرایمی که بواسطه تاریکی در شهر اتفاق می افتد پیشگیری کرد.

افزایش امنیت با نورپردازی در شهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور مناسبت های متعددی وجود دارد که ضرورت نورآرایی و نورپردازی شهری را بیشتر کرده است، اظهار کرد: حضور شرکت کنندگان در این جشنواره با تعامل بیشتر متخصصان این حوزه با سازمان برای رسیدن به این هدف کمک کننده و سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری برنامه هایی مانند جشنواره نورآرایی شهری استقبال می کند.

وی ادامه داد: نورپردازی، نورآرایی و توجه به نور ویژگی هایی مانند امنیت را می تواند در شهر فراهم کند که با بهبود شرایط نور، بسیاری از آسیب ها، مشکلات و جرایمی که در سطح شهر اتفاق می افتد، می تواند در فضای مناسب و پیشگیرانه کاهش یابد به همین منظور سازمان زیباسازی شهر تهران سالانه هزینه مناسبی را برای نورپردازی و نورآرایی شهر می پردازد که منجر به افزایش امنیت، نشاط شهروندان و رونق اقتصادی می شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه بسیاری از بناهای فاخر و تاریخی در شهر تهران وجود دارند، اضافه کرد: سازمان زیباسازی برای نورپردازی و نمای زیبای شبانه این بناها برنامه هایی دارد که علاوه بر شناسایی بناهای منطقه 12 شهرداری، یک مسیر نورآرایی و نورپردازی را هم شناسایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه نورپردازی احجام و مجسمه های شهری از دیگر برنامه های سازمان زیباسازی است، یادآور شد: مجسمه ها معمولا در شب حجم تاریکی پیدا می کنند که نه تنها ممکن است جاذبه بصری نداشته باشند بلکه زائده هایی در سطح شهر هستند. 

نیلی معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه این سازمان تا رسیدن به حد مطلوبی که شهروندان انتظار دارند فاصله دارد، گفت: در جهت رسیدن به این امر باید با شهروندان تعامل داشته باشیم چراکه شهروندان در مناسبت های مختلف انتظار بیشتری از مدیرت شهری دارند.

معاون فنی و طرح های شهری سازمان با اشاره به اینکه در گذشته نورپردازی های مناسبتی توسط خود شهروندان اداره می شد، گفت: پرسش این است که چرا مشارکت شهروندی در این زمینه کم شده است و برای پاسخ به این پرسش باید مسئله آسیب شناسی کنیم سپس به دنبال روش هایی باشیم که مشارت مردم را در این حوزه بالا ببریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار