رویترز: واتیکان حامی اهتزاز پرچم فلسطین در سازمان ملل نیست

واتیکان اعلام کرد از طرح اهتزاز پرچم فلسطین بر فراز مقر سازمان ملل حمایت نمی کند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، واتیکان روز گذشته در یادداشتی از سازمان ملل خواست تمام ارجاع ها به "سریر مقدس" را در خصوص حمایت از پیش نویس قطعنامه ای که مردم فلسطین به مجمع عمومی این سازمان ارسال کردند، حذف کند.

 واتیکان در این یادداشت اعلام کرد با وجود اینکه چندی پیش کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است، قصد ندارد از طرح اهتزاز پرچم فلسطین بر فراز مقر سازمان ملل حمایت کند. چندی پیش مردم فلسطین پیش نویس قطعنامه ای را برای موافقت در خصوص برافراشته شدن پرچم این کشور و سریر مقدس (واتیکان) در سازمان ملل خواستار شدند.

بر اساس این پیش نویس، کشورهای غیر عضو ناظر اجازه دارند پرچم خود را در مقر سازمان ملل نصب کنند. این پیش نویس به واتیکان و فلسطین – که کشورهای غیر عضو ناظر هستند --نیز اشاره می کند. 

درحال حاضر، تنها پرچم کشورهای عضو بر فراز مقر سازمان ملل برافراشته شده است. یک دیپلمات سازمان ملل دراین خصوص اعلام کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی --که فلسطین را به رسمیت نمی شناسند -- ممکن است با این قطعنامه مخالفت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
واتیکان ابزار صهیونیست است نه راهرو حضرت مسیح ع آنها بازیگران تئاتر هستند که نقش های به آنها داده شده را اجرا می کنند ، واتیکان افیون کننده جامعه مسیحیت است
آخرین اخبار