مقطع اول ابتدایی بیشترین مردودی را دارد

عدم توجه به دانش‌آموزان با شرایط ویژه حتی در ارزشیابی توصیفی هم باعث افزایش تعداد مردودی‌ها در مقطع اول ابتدایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد دیمه‌ور مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند کیفیت و عملکرد کارنامه‌های توصیفی در مقطع ابتدایی گفت: ارزشیابی توصیفی به معنای ارتقای خود به خودی سطح آموزش نخواهد بود و در همین شرایط هم احتمال تجدید دوره برای برخی از دانش‌آموزان وجود دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به 47 هزار مردودی در فرآیند ارزشیابی توصیفی تصریح کرد: بیشترین میزان مردودی را در پایه‌ی اول دبستان داریم و علت آن وجود دانش‌آموزان با نیاز ویژه است که در فرآیند طرح سنجش سلامت این افراد شناسایی می‌شوند.

دیمه‌ور تعداد مردودی‌ها در سال اول دبستان را در سال گذشته 32 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این افراد مجدداً تست‌های سنجش سلامت گرفته می‌شود و در صورت تشخیص برخی از آنان به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پایه‌های بالاتر تعداد مردودی‌ها کاهش می‌یابد به طوری که مردود‌ها در پایه ششم 0.3 درصد بوده است.

دیمه‌ور در پایان با اشاره به اینکه ارزشیابی توصیفی فرآیند مستمر آغاز سال تحصیلی تا پایان خردادماه است، افزود: این فرآیند تعداد مردودی‌ها را کاهش داده اما دلیلی بر عدم وجود این وضعیت نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
بنده نیز نظر همکار عزیزم را تایید میکنم باضافه اینکه کلاسها راهم شلوغ تر کرده انددر کلاس 35 نفره و کتاب حجیم چطور میتوان انتظار قبولی بالا راداشت
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۲۱:۲۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
بنده 16 سال معلم پایه اول هستم
دلیلش اینکه: کتاب ها پر محتوا و هیچ فرصتی برای معلم و فراگیر جهت تکرار وتمرین ندارند.
تمرینات کتاب مثل ریاضی را باید در کلاس درس حل کرد و کتاب ریاضی جدید رنگ زدن زیاد دارد و وقت گیر است در 45 دقیقه جایی برای تمرین و تکرار نیست.اگر بلفرض دانش آموزی یاد نگرفت فردا معلم تکرار کند یک صفحه عقب می افتد و اگر تکرار نکند دانش آموز فرا نمی گیرد.
در کتاب های جدید التالیف محتوا خیلی گنجانده شده است .
می شود افت تحصیلی و افت کیفیت تحصیلی
با اینکه با مولفین صحبت کردیم متاسفانه به هیچ وجه قبول نمی کنند و می گویند این کتاب ها کامل هستند و هیچ نقصی ندارند!!!! نقص این کتاب ها کامل بودنشان هست که فرصت تکرار و تمرین بیشتر از معلم و دانش آموز گرفته است.
برنامه توصیفی هم خودتان می دانید کلی کار می برد و اون هم شده .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
دلیلش این است که هیچکس به میل خود این پایه را برای تدریس انتخاب نمیکند
آخرین اخبار