شیراز؛

ضرورت استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در توسعه بخش کشاورزی فارس

محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تعامل و بهره مندی از توانمندی ایرانی ها و فارسی های خارج از کشور بر استفاده بیشتر از ظرفیت های آنان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وی ادامه داد: فارسی های مقیم خارج از کشور ظرفیتی موثر در راستای توسعه بخش کشاورزی فارس خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به قابلیت های موثر تعداد قابل توجهی از هموطنان و هم استانی های مقیم خارج کشور و با توجه به تاثیرگذاری آنان در زمینه های مختلف گفت : اولین گام جهت رشد سرمایه گذاری خارجی در فارس، تامین امنیت سرمایه گذار است .

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه ها، استفاده از فرصت های بالقوه هموطنان و ایرانیان مقیم خارج از کشور در شرایط جدید دانست و از آنان برای سهیم شدن در پیشرفت فارس دعوت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر لزوم سرمایه گذاری در طرح های نوین آبیاری کشاورزی تاکید کرد و گفت :با اجرای 6 هزار و 700 هکتار آبیاری نوین تحت فشار بالغ بر 26 میلیون و 800 هزار متر مکعب آب صرفه جوئی و باعث افزایش بهره وری و راندمان آبیاری شده است .

وی با بیان اینکه باید در استفاده از این ظرفیت ،یک نگاه و برنامه بلندمدت داشته باشیم افزود: خوشبختانه فارس در این زمینه، دارای قابلیت بسیار خوبی است و امیدواریم در آینده شاهد همکاری بیشتر و موثرتر فارسی های مقیم خارج از کشور باشیم.

قاسمیبه علاقمندی فارسی های مقیم خارج از کشور به زادگاه خود اشاره کرد و گفت: همین امر موجب شده است که یکی از مهم ترین دغدغه های این افراد خدمت به استان خودشان باشد و مصمم باشند به این خطه به طور ویژه توجه کنند .

وی اظهار کرد: باید با اصلاح برخی موانع شرایط برای جذب سرمایه گذار فراهم شود و همچنین تمهیدات ویژه ای برای جذب سرمایه گذاران خارجی در استان فارس فراهم شود.

این مقام مسئول به توانمندی های بالای بخش کشاورزی و اقتصادی در استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: باید با جذب سرمایه گذاران برای استفاده از این فرصت ها در جهت رشد و توسعه استان گام برداریم.

وی به فرصت های پیش رو در صنایع فرآوری و تکمیلی بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود :در جهت ایجاد فرصت های سرمایه گذاری ، کتاب راهبرد توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به تفکیک هر شهرستان توسط سازمان تدوین شده که در آن ظرفیت صنایع مختلف و مورد نیاز به صورت کامل تشریح شده است .

وی همچنین به ظرفیت مهم و نیازهای سرمایه گذاری در بخش گلخانه ها در قالب شهرک ها و مجتمع ها اشاره کرد و گفت : با ایجاد مجتمع های گلخانه ای و شهرک های کشاورزی ضمن بر بهره مندی مطلوب از منابع آب، تولیدات سبزی و صیفی این مجتمع ها و گلخانه ها علاوه بر تامین نیاز داخلی ، قابلیت های صادراتی مناسبی را همراه خواهد داشت.

قاسمی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی فارس متکی بر نظرات کارشناسان و متخصصان بوده است، گفت: برای خودکفايي در توليد محصولات کشاورزي بايد براي راهبري بازار محصولات کشاورزي منطقه به ويژه کشورهاي حاشيه خليج فارس برنامه ريزي کنیم.

عالی ترین مقام کشاورزی استان فارس در بخشی دیگر از سخنانش به برنامه ریزی دولت یازدهم برای مرتفع شدن مسائل بخش کشاورزی کشور اعم از بحران خشکسالی و ... اشاره کرد و افزود: باید از افراد صاحب نظر، سرمایه گذاران، ایرانی داخل و خارج کشور برای مشارکت در این حوزه دعوت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تخصیص اولین اعتبارات بلاعوض سامانه های نوین آبیاری تحت فشار به مبلغ 140 میلیارد ریال خبر داد و گفت : یکی از مهمترین کارهای محوری سازمان ، افزایش بهره وری مصرف آب در مصارف کشاورزی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.