جشنواره تئاتر مقاومت، اولویت چندم پارسایی است؟

شرایط خاص دبیر جدید تئاتر مقاومت و مسئولیت‌های متعدد وی مسئله‌‌ای است که این روزها نقل اکثر محافل هنری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت انتصاب حسین پارسایی به دبیری تئاتر مقاومت، یکی از مسائل حاشیه ساز تئاتر بود. این اتفاق باعث شد برخی هنرمندان در رابطه با آن سخن بگویند، شرایط کار این مدیر فرهنگی است، چراکه پارسایی این روزها براساس اخباری که رسانه‌ها دیده می‌شود در نهادهای مختلفی مشغول به کار است. مسئله شرایط کاری دبیر جدید تئاتر مقاومت باعث شده از هم اکنون این سوال برای صاحب نظران مطرح شود که آیا او می‌تواند ناجی تئاتر مقاومت باشد؟

رفیعی، مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اخیراً صریح اعلام کرده که پارسایی انتخاب او نبود و شخص مدیر عامل بنیاد روایت این فرد را به عنوان دبیر منصوب کرده است، البته هنوز هم با وجود گذشت زمان از خبر دبیری پارسایی هنوز هیچ حکمی برای او رسانه‌ای نشده است. در عین حال رفیعی در رابطه با وظایف پارسایی می‌گوید: «‌او مجری برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری و انجمن است. اگر پارسایی دبیری را پذیرفته یعنی به دستورات شورا و انجمن عمل می‌کند.»

شرایط خاص دبیر جدید تئاتر مقاومت مسئله ‌ای است که این روزها نقل اکثر محافل هنری شده است، برخی از سمت‌های مختلف او سخن می‌گویند، برخی به عملکرد او در مرکز هنرهای نمایشی تاکید دارند،‌ برخی هم البته مدافع حضور او به عنوان افراد با سابقه در این عرصه هستند.

به هر حال با توجه به اینکه کم‌تر از سه ماه به برگزاری جشنوراه تئاتر مقاومت باقی مانده است، بدونهیچ قضاوتی با توجه به برآور‌دهای رسانه‌ای اشاره‌ای نسبت به فعالیت‌های در حال حاضر حسین پارسایی داریم:

پایگاه خبر حوزه هنری دوم شهریور ماه خبر از داوری پارسایی در جشنواره‌ منطقه‌ یك تئاتر سوره ماه داده است، جشنواره‌ای که در زنجان برگزار می‌شود و باعث دور شدن پارسایی از مرکز اتفاقات تئاتر مقاومت می‌کند.

نزدیک به یک ماه پیش جشنواره باران رحمت به دبیری حسین پارسایی برگزار شد، او همزمان معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی علمی کابردی فرهنگ و هنر نیز شد، سمتی که مسئولیت‌های بسیاری را برای این مدیر فرهنگی تعریف می‌کند و این سمت به تنهایی بار سنگینی بر دوش پارسایی است. البته تاکنون هیچ خبری مبنی بر برکناری و یا استعفای او از دانشگاه علمی و کاربردی منتشر نشده است.

طبق آخرین اخبار منتشر شده و البته پرسش‌ها حسین پارسایی هم اکنون با سمتی که البته تعریفی در حوزه هنری ندارد، به عنوان مسوول دفتر تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز شناخته می‌شود، البته این سمت پارسایی نیز در رسانه‌های مختف منتشر شده و هیچ تایید و یا تکذیبی در رابطه با آن وجود ندارد.

حسین پارسایی در زمانی که دبیر تئاتر مقاومت است و تا جشنواره کم تر از سه ماه باقی مانده فعالیت‌های هنری خودش را هم رها نکرده است، پیش از این او در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ ها از اجرای نمایش موزیکال «الیور توییست» در تالار وحدت خبر داده است، همچنین برخی نیز از پیگیری پارسایی برای اجرای نمایشی در ایام ماه محرم و صفر نمایشی خبر می‌دهند.

آنچه مسلم است فعالیت‌های بالا و خستگی‌ناپذیر این مدیر فرهنگی است، فعالیت‌هایی که هر یک تعاریف خاص خودشان را دارند. در چنین شرایطی اصلی ترین سوال این است که آیا حسین پارسایی صلاحیت دبیر جشنواره تئاتر مقاومت را دارد؟ البته اینکه گفته می‌شود صلاحیت بدین معناست که اگر قرار باشد او یک ماه دیگر هم به داوری برود، همزمان با بازگشایی دانشگاه به جهت ماموریتش در دانشگاه علمی و کاربردی سرش شلوغ بشود و اگر بخواهد خودش را درگیر تولیدات حوزه هنری و اجرای نمایش‌های خودش کند، دیگر وقتی برای تئاتر مقاومت باقی می‌ماند؟

به اعتقاد برخی صاحب نظران حسین پارسایی هر چقدر هم که صلاحیت دبیری جشنواره تئاتر مقاومت را داشته باشد، آیا با توجه به این حجم کار به مسئله مهمی هم چون تئاتر مقاومت می‌رسد؟ و یا اینکه نگاه او به جشنواره تئاتر مقاومت جشنواره‌ای خرد است و به همین دلیل در کنار انبوهی از دیگر فعالیت‌هایش این جشنواره را هم پذیرفته است؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار