روحانی: در مذاکرات توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم + فیلم

رئیس جمهور کشورمان در بیست و دومین سفر استانی خود در جمع مردم همدان حاضر شد.

آغاز سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم همدانبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در ورزشگاه قدس استان همدان با بیان اینکه استقبال پرشور مردم شریف استان در خیابان‌های این شهر به معنای قدردانی مردم از انقلاب و نظام اسلامی و همچنین از خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید می‌باشد، گفت: همدان به عنوان مرکز کهن‌ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران عزیز ماست. 
 
رئیس جمهور کشورمان افزود: من افتخار می‌کنم در هفته‌ای توانستم به محضر شما مردم عزیز و فهیم و دلاور همدان برسم که هم هفته همدان، هم روز همدان، روز بوعلی سینا، روز پزشک و هم هفته دولت و بالاتر از همه شب میلاد مولایمان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است. 
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه آشنایی من با همدان شما از دیرباز است، گفت: مهربانی‌های این مردم، انقلابی بودن این مردم به نهضت اسلامی را از 50 سال پیش در این استان شاهد بودم و یکی از سخنرانی‌های معروف من در سال 56 در شهر نهاوند این استان بود. 
 
روحانی تصریح کرد: امروز چهره ایران، چهره مردم فرهنگ‌دوست، صلح‌دوست، مقاوم، مستقیم در مسیر اهل بیت (ع) و انقلاب بیش از هر زمان دیگری به همه جهانیان معرفی شده است. امروز به همت شما مردم و تلاش دولتمردانی که منتخب شما مردم هستند، چهره واقعی ایران به جهانیان معرفی می‌شود. 
 
رئیس قوه مجریه اضافه کرد: بعد از تلاش 23 ماه مذاکره پیگیر توسط فرزندان انقلابی شما و دیپلمات‌های قهرمان، به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم. 

روحانی با بیان اینکه ما امنیت واقعی را به کشور بازگردانده‌ایم اظهار داشت: قطعنامه‌های غلط ظالمانه و ضد حقوق بشری از همان مرکزی که صادرشده بود این قطعنامه‌ها امروز لغو شده است.

رئیس جمهور تأکید کرد:‌ این افتخار بزرگ از آن ایستادگی ملت ایران در طول 12سال هدایت مقام معظم رهبری و ایثار همه دست اندرکاران و مذاکره کنندگان است که امروز به این نقطه درخشان دست یافتیم.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: تا دیروز از دیدگاه سازمان ملل غنی سازی در این کشور برخلاف قراداد بین‌المللی بود اما امروز طبق مصوبه خود آنها نه تنها حق غنی سازی دارد بلکه همه کشورها را موظف می‌کند تا کشورمان را در دستیابی فناوری‌های بالاتر در زمینه هسته‌ای کمک کند.

* کمتر دولتی می‎تواند قطعنامه‎های ظالمانه را قبل از اجرا ملغی کند

روحانی افزود: این اقدام ملت ایران و این دستاورد بزرگ جای افتخار دارد. چرا که کمتر دولتی در دنیا وجود دارد که موفق شده باشد بدون آنکه قطعنامه ظالمانه را اجرا کند آنها را ملغی کرده است و این‌ها نه با شعار و تریبون بلکه ازطریق قطعنامه سازمان ملل در تاریخ ثبت شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه زنجیرهای تحریم یکی پس از دیگری خواهد گسست اظهار داشت: به دنبال این اتفاق مردم از همه حقوق اقتصادی و تجاری‌شان بهره‌مند خواهند شد و سال آینده ملت شاهد توسعه و حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهد بود.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: امروز پس از دو سال این دولت در شرایطی که تحریم است در زمینه اقتصادی، تورم، پایان دادن به رکود و بهبود شرایط کسب و کار به اهداف خود رسیده و به مردم قول دادیم قدم به قدم نرخ تورم را کاهش دهیم.

* تورم را از بالای 40 به 13.8 درصد رسانده‎ایم

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارائه گزارش مرکز آمار درباره تورم اظهار داشت: در این گزارش تورم 12 ماهه ما از 14 درصد به 13.7 درصد رسیده و این نشان از این دارد که ما کشور را از تورم بالای 40 درصد به تورم 13.8 درصد رسانده‌ایم که این به معنای ایستادگی و حمایت مردم از دولت خدمتگزار است.

* کاهش 37 درصد هزینه‎های درمانی برای مردم

رئیس جمهور همچنین با اشاره به خدمات بهداشتی به ملت اظهار داشت: ما به مردم وعده دادیم که آنها را تحت پوشش بیمه قرار خواهیم داد و در یکسال گذشته 10 میلیون دفترچه بیمه درمانی جدید صادر شد و در این راستا 37 درصد هزینه‌ای که بر دوش مردم بود کاهش یافت و به زیر 5 درصد رسید.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت همواره ادامه خواهد یافت اظهار داشت: امروز بعد از دوسال می‌توانیم بیش از گذشته به کشاورزان ایرانی افتخار کنیم من از همین جا دست پینه بسته آنها را می‌بوسم.

* خرید 8 میلیون تن گندم از کشاورزان

روحانی افزود: خرید محصول استراتژیک گندم امروز به مرز 8 میلیون تن رسیده است و امسال نیاز ما برای خرید گندم حدود یک میلیون تن خواهد بود که این به معنای رشد کشاورزی در زمینه‌های مختلف است.

* علی‎رغم توطئه کاهش نفت به تعهدات پایبندیم

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در زمینه صنعت و انرژی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم تصریح کرد: در شرایطی که قیمت نفت در سال گذشته 140 دلار در هر بشکه بود امروز قیمت نفت به 40 دلار و کمتر از یک سوم تنزل یافت و علیرغم توطئه برای کاهش این محصول استراتژیک دولت با همت مردم به تعهدات خود پایبند است و در راه توسعه کشور تلاش خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه با اشاره به سفرهای هیئت‌های مختلف اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان به ایران اظهار داشت: ما در ماه‌های آینده پس از برداشته شدن تحریم شاهد حرکت‌های جدیدی در سراسر کشور خواهیم بود و دولت در دو سال گذشته به عهد خود وفادار بوده و در سال پیش رو برعهدهای خود وفادار خواهد ماند.

* از کلام عمل به قانون دلخور نشوید

روحانی با بیان اینکه امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم و هیچکس از این کلام که همه باید به قانون عمل کنند دلخور نشوند گفت: افتخار همه ماست که به قانون متعهد باشیم و طبق این قانون متحد باشیم و خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.

رئیس جمهور افزود: همه نهادها، دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و نیروهای مسلح دست به دست هم خواهیم داد و شاهد یک انتخابات شکوهمند در ایران خواهیم بود.

رئیس قوه مجریه در ادامه گفت: راه آهن همدان-تهران که قطعا می‌تواند زیرساختی برای اقتصاد همدان و رفاه مردم باشد، با 271 میلیارد تومان اعتبار درسال آینده به اتمام خواهد رسید.

روحانی اضافه کرد: تکمیل وبهره برداری از کنارگذرهای همدان- رزن، همدان، اسدآباد با 122 میلیارد تومان در سال آینده به اتمام خواهد رسید و افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اتمام بیمارستان جایگزین اکباتان و بیمارستان‌های نهاوند، بهار، قائم اسدآباد، تویسرکان و تخصص سوختگی بعثت و همدان نیز با 121 میلیارد تومان تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس قوه مجریه گفت: بهره برداری از سدهای کلان، شش جور و شبکه‌های زه کشی با 45 میلیارد تومان امسال و در طول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

روحانی ادامه داد: آبرسانی به روستاهای اولویت دار استان همدان که 25 درصد جمعیت روستایی را شامل خواهد شد با مبلغ 40 میلیارد تومان در سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس جمهور اظهار داشت: توسعه آبیاری تحت فشار برای 5827 هکتار اراضی کشاورزی همدان با 41 میلیارد تومان ظرف امسال و اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس قوه مجریه افزود: آبرسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان، نهاوند، اسدآباد، صالح آباد و بخشی از همدان نیز با مبلغ 38 میلیارد تومان تا دهه فجر سال 95 به بهره برداری می‌رسد که با اجرای این طرح‌ها بحران آب مرتفع خواهد شد.

روحانی ادامه داد: اتمام آزاد راه ساوه، همدان که نیاز به 30 میلیارد تومان داشت تأمین شده و سال آینده به اتمام خواهد رسید.
رئیس جمهور گفت: اتمام تأسیسات فاضلاب شهرهای نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، رزن با مبلغ 28 میلیارد تومان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: اتمام و بهره برداری از 9 دانشکده در سطح استان با 35 میلیارد تومان تا سال تحصیلی 95 به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

روحانی افزود:عملیات و اجرای شهر جدید بورا در زمینی به وسعت 1200 هکتار برای اسکان 120 هزار نفر که در 20 کیلومتری همدان در این سفر آغاز خواهد شد و شروع بکار خواهد کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: فعالیت فرهنگی بنیاد ابن سینا نیز با هزینه‌هایی که نیاز داشته و تأمین اعتبار شده به فعالیت خودش ادامه خواهد داد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: برای طرح‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی 1200 میلیارد تومان تسهیلات مدنظر قرار گرفته و بانک‌ها این اعتبارات را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند.

روحانی با بیان اینکه شهر همدان شهری با مرکز جاذبه‌های گردشگری است گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متعهد است 11 پروژه گردشگری را با 50 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سال 95 به بهره برداری رساند.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: در این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان همدان با اعتبار 847 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که انشاءالله همه این طرح‌ها در سال 94-95 به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
یعنی واقعا خیلی زحمت می کشید.
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۲۲:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
واقعا این دو سال هوای ایران دلپذیر شده هنوز مشکلات هست اما با حساب و کتاب سر انگشتی می شه فهمید که واقعا در مجموع تدبیری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
روحانی دوست داریم روحانی مچکریم..روحانی روحمی رییس جمهورمی
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۹:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
ما کاری به تورم نداریم شاید این امار دروغ باشه اینو بدون مردم قدرت خرید ندارن
Iran (Islamic Republic of)
فداییان رهبر
۱۹:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
جانمیییییییییببببببیییییییی دکتر روحانیییییییییییییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۹:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
میشه بفرمایین کدام جنگ؟
مگه کسی جرات چنین کار احمقانه را دارد تا وقتی فرزندان خمینی(ره)و خامنه ای هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
خدا رو شکر . مدیون بزرگان نظام شهدا و جانبازان و خانواده های اونها هستیم از همه خدمتگزارن تشکر می کنیم خدا رو شکر جنگ خیلی چیز بدی هست لعنت به رزیم سفاک صهیون اون باعث بد بختی ما هاست
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای رهبرم سید علی
۱۸:۰۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
خسته نباشی افرین افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
حمایت ما از مقاومت هستش که سایه ی شوم جنگ را از سر مابرداشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
واقعا خنده داره.. دوره احمدی نزاد بیشترین بهانه رو داشت حمله نکرد .. مردم میفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
آمریکا هیچ وقت با ایران وارد جنگ نخواهند شد چون منافعشون رو در منطقه از دست خواهند داد و جواب دندان شکنی از نیروهای نظامی ما دریافت خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
اونا اگه میتونستن تا حالا حمله کرده بودن
اونا جیگر این کارو ندارن و گرنهتا حالا صد دفعه به ما حمله کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۵۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
تاریخ بارها ثابت کرده که عهدنامه هایی قوی تر و رسمی تر از این توسط این کشورهای زور گو یکطرفه فسخ، و یا زیر پا گذاشته شده است. انچه که دشمن را پشت مرزهای ایران میخ کوب کرده و جرات دخالت نظامی را به انها نداده وحشت انها از قدرت و شجاعت و ایثار گری غیور مردان این سرزمین بوده است .
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
تاریخ بارها ثابت کرده که عهدنامه هایی قوی تر و رسمی تر از این توسط این کشورهای زور گو یکطرفه فسخ، و یا زیر پا گذاشته شده است. انچه که دشمن را پشت مرزهای ایران میخ کوب کرده و جرات دخالت نظامی را به انها نداده وحشت انها از قدرت و شجاعت و ایثار گری غیور مردان این سرزمین بوده است .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
مردم ایران از ذات اریایی هستن و شهادت و خاک مملکتشون جز افتخاراتشونه...امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند..
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۱۵:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
رشادت ها و دلاوریهای فرزندان دلاور این مرز بوم در 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن در صحنه علمی و ساخت پیشرفته ترین سلاح ها توانست فکر حمله به ایران را در نطفه خفه کند طوری که خود دشمنان بخصوص آمریکا به این قضیه
اذعان داشته است
Malaysia
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
دم شم گرم آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
تهدید حمله نظامیشون بیشتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
کی جرات داره به این خاک عزیز چپ نگاه کنه
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۲:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
ماشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
آنها اگر قدرت حمله داشتند تا حالا حمله کردن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
سایه شوم جنگی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
واقعا خسته نباشید آقای رئیس جمهور ممنون
-
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
این حرفها فقط جنبه انتخاباتی دارد و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
چرا اوباما و اشتون کارتر هی ایران رو تهدید نظامی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
این مملکت صاحب داره
آخرین اخبار