سنندج؛

آغاز به کار نمایشگاه بزرگ کتاب در بیجار

نمایشگاه کتابی با بیش از سه هزار عنوان کتاب با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در این شهر دایر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار گفت :با اشاره به لزوم افزایش فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و ایجاد تسهیلات مناسب برای عرضه کنندگان، افزود: عمده کتاب های این نمایشگاه در بخش های رایانه، ادبیات فارسی، ادبیات کودکان، فرهنگ و تاریخ اسلامی، علوم پایه و تخصصی، دین و اعتقادات اسلامی و تاریخ است.

 مهدی سلطانی استقبال مردم از نمایشگاه های قبلی را تا حدودی رضایت بخش دانست و از همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی خواست از نمایشگاه بازدید و از تخفیف مورد نظر نیز بهره مند شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی به ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه کتاب و افزایش میزان سرانه مطالعه در بیجار پرداخت و خاطرنشان کرد: میزان سرانه مطالعه باید افزایش یابد و نباید جایگاه کتاب نزد مردم در برابر فضاهای مجازی کم رنگ شود.

به گفته رییس اداره ارشاد اسلامی بیجار، برگزاری مکرر نمایشگاه در قالب های متفاوت و متنوع موجب می شود مردم به تازه ترین کتب و انتشارات روز دسترسی بهتر و آسانتری پیدا کنند.

سلطانی با اشاره به همکاری اداره متبوعش برای برگزاری نمایشگاه های دیگر با ناشران وعرضه کنندگان کتاب در شهرستان بیجارافزود: وجود پنج شهر و حدود 92هزار نفر جمعیت پتانسیل مناسبی برای موضوع کتاب و نمایشگاه های مشابه در بخش فرهنگی، هنری است و با استقبال مردمی مواجه می شود.

وی به تاثیر فضای مجازی در خصوص تامین نیاز اهل مطالعه، تحقیق و کتاب اشاره کرد و گفت: راه اندازی کتابخانه دیجیتالی از نیازهای نسل جدید است و انتظار بحقی است که امید می رود مدیریت کتابخانه های عمومی استان کردستان در این زمینه برای بیجار بطور جدی تری تلاش کند.

این نمایشگاه کتاب در محل مجتمع امیر نظام گروسی دایر شده است و به مدت 10 روز فعالیت خواهد کرد.پشهرستان بیجار با پنج شهر و 92هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اداره ، فرهنگ ، رنگ ، تلاش ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.