اصغر هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دل پردرد ما و گوش ناشنوای مسئولان

کارگردان سینما وضعیت فعلی سینمای ایران را مدیون مردم و حمایت آنها دانست.

اصغر هاشمی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سینمای ما را مردم سرپا نگه‌داشته‌اند، هرچه فیلم و سریال ساخته می‌شود، مردم ما هستند که آنها را دوست دارند، چون بازیگر، فضا و دیالوگ‌های فیلم ایرانی را دوست دارند و در کل فیلم خوب مورد علاقه مردم ما است.

وی با بیان این مطلب افزود: ما کم آورده‌ایم چون توقعاتی که در سینما مطرح است با ذات و امکانات آن همخوانی ندارد.

هاشمی با اشاره به مسائل هسته‌‌ای به عنوان اساس برطرف‌شدن مشکلات گفت: با این حال باز هم سینما انگار اولویت مسئولان نیست، ما فیلم‌نامه می‌نویسیم حتی چند فیلمنامه می‌نویسیم تا مبادا متن و محتوا فیلمی به قشری در جامعه برخورد و موجب اعتراض شود، مثل  یک فرد که چند شیفت و در چند مکان کار می‌کند تا خرج زندگی‌اش را در بیاورد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه فیلم‌های تبلیغی، تهیه‌کننده‌ها می‌خواهند فیلم‌هایی بسازند که زیر یک میلیارد هزینه داشته باشد تا تضمین برگشت مالی باشد تا  خسارتی که به هر حال به عوامل می‌رسد، کمتر شود و کاهش یابد، تهیه‌کنندگان به دنبال توجیه اقتصادی برای ورود به ساخت فیلم هستند، چون در ساخت فیلم سینمایی با این اوضاع مالی، لطمه می‌خوریم ولی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سعی می‌کنند کمتر لطمه بخورند.

این کارگردان در ادامه عنوان کرد: من و امثال من اگر 50 سال دیگر هم فیلم نسازیم به هیچ کس بر نمی‌خورد و برایشان مهم نیست چون درد مسئولان، سینما نیست. در آمار فروش و چاپ کتاب مبالغه می‌شود حتی نمی‌گویند این کتابها با چه موضوعاتی چاپ شده است، کتاب مفید است یا کتاب درسی یا رمان درجه چندم.

هاشمی در پایان با اشاره به دل پردرد و گوش ناشنوا در سینما بیان کرد: انشاالله که بتوانیم برای ساخت فیلم‌نامه‌هایی که در دست داریم سرمایه جذب کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار