بی‌مهری به تئاتر «شهرستانی» را دلسرد کرد

میکائیل شهرستانی با توجه به بی‌مهری‌های محسوس مسئولان نسبت به تئاتر از دلسردی‌های خودش می‌گوید.

میکائیل شهرستانی طراح و کارگردان نمایش‌های «خانه برنارد آلبا» و «دایی وانیا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این دو نمایش گفت: دو اثر رئالیستی که در چندین سال قبل به نمایش درآمده و اکنون با یک سری تغییرات در متن و اجرا دوباره روی صحنه می‌رود.

وی در خصوص اجرای مجدد خود بیان کرد: برخی از آثار هستند که ارزش دوباره روی صحنه بردن را دارند و این کار زمینه‌ای شد برای جوانان مستعد تئاتر تا به ایفای نقش بپردازند.

شهرستانی در رابطه با بی‌مهری و نبود حمایت مسئولان عنوان کرد: متاسفانه اینقدر که با بی‌مهری و نبود حمایت مسئولان مواجه شده‌ام ممکن است این دو اثر از کارهای آخرم باشد و با این شرایط دیگر انگیزه‌ای برای تداوم فعالیتم نمی‌بینم.

وی در خصوص انتخاب این تماشاخانه گفت: به تماشاخانه‌های دیگر هم درخواست اجرا داده‌ بودم اما یا یکی از نمایش‌ها را قبول می‌کردند و یا زمان اجرا را به ماه‌های بعد موکول می‌کردند که با مسئولان این تماشاخانه برای اجرا به توافق رسیدیم.

کارگردان نمایش «خانه برنارد آلبا» درباره روند نمایشنامه بیان کرد: این اثر نمایش سنت‌های پوسیده دست و پاگیر جامعه است که افراد برای رهایی از این وضع‌ بهای سنگینی می‌پردازند و قربانی می‌شوند.

وی افزود: نمایشی که شیوه اجرایش به گونه‌ای است که آغاز انتهای نمایش را نشان می‌دهد و رجعت به گذشته دارد.

شهرستانی با بیان اینکه «دایی وانیا» نماد آرزوهای بر باد رفته و اضمحلال شخص انسان‌هاست مطرح کرد: در نمایش «دایی وانیا» در واقع به آرزوهایی که وجود دارند اما برآورده نمی‌شوند، پرداخته می‌شود و نماد آدم‌های رنجور و ارزشمندی است که جامعه به دلیل بها دادن به انسان‌های جاعل که عرصه را بر آن‌ها تنگ می‌کند. تا حدی که جای آن افراد فهیم و لایق را آدم‌های جاعل می‌گیرند.

وی درباره موسیقی دو اثر عنوان کرد: دو ساز پیانو و گیتار که هر کدام در نمایش جایگاهی دارد که همزمان با روند داستان پیش می‌رود.

شهرستانی در آخر گفت: دلم می‌خواهد هنرمندان این عرصه از کارهایی که شناسنامه و جنبه‌ آموزش دارند، استقبال کنند. چون از طرف هیچ مسئولی آن طور که باید حمایت نشده است.

گفتنی است؛ دو نمایش «خانه برنارد آلبا» و «دایی وانیا» به طراحی و کارگردانی میکائیل شهرستانی در تماشاخانه دراما همه روزه در ساعت‌های 19 و 20:30 جز شنبه‌ها روی صحنه می‌رود.

«خانه برنادر آلبا»

طراح و کارگردان و دراماتور: میکائیل شهرستانی

از دیگر عوامل این کار می‌توان به  گریم: مهدیه دوستی، عکاس: بابک متی، دستیار کارگردان: ایرج کریمی، مدیر صحنه: باران امیرحسینی، موسیقی: سامان حاجی‌غلام، بازیگران: عالیه شاهی، مرجان رستمی‌نیا، غزاله کارخانه‌ای، مریم محبوب لایزال، غزال روستا، سروین عالی داعی، پانته‌آ پاکزاد اشاره کرد.

نمایش «دایی وانیا»

طراح، کارگردان و دراماتور: میکائیل شهرستانی

از عوامل این کار می‌توان به: گریم: مهدیه دوستی، عکاس: بابک متی، دستیار کارگردان: ایرج کریمی، مدیر صحنه: باران امیر حسینی، موسیقی: درسا شهرستانی.

بازیگران: مهدی جواهری،‌ مرجان رستمی‌نیا، عالیه شریفی، عباس ایمانی، مسعود آشوری، علیرضا خورشیدی، منیر ماندنی، سمیه الیکا اشاره کرد.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار