علیرضا رئیسیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

اوضاع سینمای ایران در دست سیاستمداران است

اوضاع سینمای ایران قبل از کارگردانان در دست مدیران و سیاست‌های دولت است.

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما در خصوص حال و هوای سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کرد: حال سینمای ایران متکی به تلاش سینماگران و عوامل حرفه‌ای است. هر وقت کارگردانان خوب کار کنند مردم هم خوب استقبال می‌کنند و این باعث می‌شود که حال سینما خوب شود.

وی افزود: اما اوضاع سینمای ایران قبل از کارگردانان در دست مدیران و سیاست‌های دولت است که باید در برابر تمام مشکلات کارگردانان و سینماگران پاسخگو باشند.

کارگردان «دوران عاشقی» بیان کرد: در دوره‌های قبل جشنواره فیلم فجر، 60 درصد از کل فیلم‌ها آثار کارگردانان فیل اولی بود که این آمار بسیار بالایی است، اگر در سال 100 فیلم ساخته شود تنها باید 10 تا 15 درصد از کارگردانان فیلم اولی باشند.

رئیسیان اظهار داشت: هیچ کسی مخالف فیلم سازی جوانان نیست اما زمانی که 60 درصد ار کارگردانان جشنواره فیلم فجر فیلم اولی هستند و در صد بسیار کمی از این فیلم‌ها موفق به اکران می‌شوند این امر تنها به جوانان کمک نخواهد کرد بلکه عدم اکران فیلم‌هایشان مانع از ادامه دادن آنها خواهد شد. بی‌هدف بودن و یب‌برنامه بودن افرادی که در رأس امور هستند باعث این امر مهم می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار