تبریز؛

طرح تحول سلامت دستاورد ارزشمند نظام است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت دستاورد ارزشمند نظام بوده و آبرویی برای نظام و سرمایه ای مهم است که نباید با تخریب آن را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هاشمی امروز در جمع مدیران و معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تبریز با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید گفت: دولت به آرامی در مسیر اصلاح مشکلات حرکت می کند و راه سعادت کشور را بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل هسته ای انرژی فراوانی از کشور را گرفت گفت: اگر برنامه هایی که بر علیه کشورمان انجام شد بازخوانی شود و بی تدبیرهای گذشته نیز مورد توجه قرار گیرد عظمت کارهایی که انجام شده بیشتر مشخص میشود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: مشکلات بسیاری در زمینه های اجتماعی و خدماتی و فرهنگی در کشور داریم و دولت نیز به جای چابک بودن در حل مشکلات سنگین و کند است ولی با اینحال تلاش می شود تا کارهای مربوط به خودمان را با سرعت بیشتر انجام دهیم.

هاشمی یادآور شد: وزارتخانه هایی که کار تخصصی دارند بایدبه کار خود بپردازند و در زمینه آموزش نیز وظیفه مهمی به صورت تخصصی بر عهده داریم.

وی با اشاره به موفقیتهای دولت در زمینه طرح تحول سلامت و خدمات درمانی اضافه کرد: بر اساس نظر سنجیهای مختلف از طرف ارگانهای متنوع میزان رضایت عمومی خیلی خوبی از این اقدامات دولت در حوزه سلامت وجود دارد و مردم رضایتمند هستند.

وی افزود: در دیدار با برخی مراجعان تقلید که داشتم آنان این حرکت را آبروی نظام دانستند و البته در زمینه انتقادها نیز مطالب خوبی بیان شده که استقبال می کنیم .

وی یادآور شد: همواره شاهد افراط و تفریط هایی هست و تخریبهایی به نام نقد صورت می گیرد و باید مراقب این دستاورد بزرگ باشیم ولی برخی افراد متوجه این مهم نیستند.

هاشمی گفت: رئیس جمهور در وعده های تبلیغاتی وعده هایی در حوزه بیمه ، درمان و سلامت دادند که بعد از انتخاب نیز این مسائل را دنبال کردند و دانشگاه های ما نیز در دو سال گذشته تلاش زیادی کردند و دویدند و برخی نیز خسته شدند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: باید هوشیار باشیم چرا که راه زیادی باقی مانده و همه بخشهای حاکمیت باید کمک کنند تا منابع پایدار تعریف شود و مسیر ادامه دار در حوزه تحول سلامت ادامه پیدا کند.

هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تنها بخشی از تصمیم سازی حوزه سلامت و تصدی گری را بر عهده دارد گفت: با این روند نمی توان سلامت مردم را تامین کرد و باید هزینه های لازم را برای سلامت جامعه پرداخت کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: این وزارتخانه درحرف متصدی درمان و سلامت است و این در حالی است که تنها بخشی از این حوزه در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و بخشهای مختلفی در این زمینه دخیل هستند.

وی عدم گرایش سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه درمان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نمی توانیم سرمایه گذاران را به زور مجبور کنیم تا در این بخش سرمایه گذاری کنند و تمام سرمایه گذاران خصوصی در این حوزه را پزشکان و فعالان این بخش تشکیل می دهند که البته کافی نیست.

وی یادآور شد: علت عدم گرایش سرمایه گذاران به این حوزه این بوده که نخواستیم قیمت تمام شده سرمایه گذاری را تعیین و سود دهی را مشخص کنیم تا سرمایه گذاری نفع لازم را داشته باشد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.