تبریز؛

راه اندازی مجهزترین آزمایشگاه توزیع برق کشور در تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی گفت:همزمان با هفته دولت 88 پروژه برق در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی با اعتبار بالغ بر19 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یوسف سرافراز با اشاره به اینکه ساختمان اداری برق اهر که در زلزله ورزقان آسیب دیده بود در هفته دولت با اعتبار 2 میلیارد تومان افتتاح می‌شود، افزود: برق رسانی جدید به 10 روستا، برق رسانی مجدد به پنج روستا به دلیل سکونت های فصلی، بهره برداری از توربین های بادی سه کیلوواتی در ادارات برق شهرستان های اهر و سراب، بهره برداری از مجهزترین شبکه ازمایشگاهی فشار قوی کشور و .. از مهم ترین طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت در استان آذربایجان شرقی است.

وی از فعالیت 18 حوزه مدیریت توزیع برق در شهرستان های استان خبر داد و ابراز کرد: این مراکز در شهرستان ها و مرکز استان به صورت 24 ساعته برای هم استانی ها خدماتی را ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت های توزیع نیروی برق، ویترین صنعت برق به حساب می آیند و اقدامات بسیار پیچیده ای در مراحل مختلف تولید برق انجام می شود تصریح کرد: تلاش برای تحقق کامل دولت الکترونیک در بخش صنعت نیروی برق نیز یکی از مهم ترین اولویت های این شرکت است تا مراجعات مردم کاهش یافته و خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر، تعداد مشترکین برق در سرتاسر استان در مجموع بخش های صنعتی، کشاورزی و خانگی بیش از 765 هزار و 50 مورد است که این رقم، مدام در حال تغییر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از چهار سال گذشته، برق رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار از مهم ترین اولویت های این شرکت بوده است اذعان کرد: تعداد روستاهای آذربایجان شرقی دو هزار و 616 مورد است که از این تعداد بیش از دو هزار و 469 روستا، بهره مند از نعمت برق و بقیه یعنی 147 روستا فاقد شبکه برق هستند که مهم ترین عامل آن، پایین بودن تعداد خانوارهای این روستاها و سکونت های فصلی در آنان است.

وی با بیان اینکه با اکثر دانشگاه های استان تفاهم نامه همکاری داریم ادامه داد: آماده افزایش همکاری های همه جانبه خود با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستیم.

یوسف سرافراز در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان تولید برق در استان و کشور نیزگفت: 7 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه در ابتدای انقلاب بوده که به تولید فعلی 55 هزار مگاوات رسیده‌ایم و ساده‌ترین ابزار برق رسانی را در ابتدای انقلاب از خارج وارد می‌کردیم و این در حالی است که امروز در تولید تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید به حد مطلوبی رسیده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان کابل کشی فشار ضعیف 92 هزار متر صورت گرفته و فشار متوسط نیز حدود 44 هزار متر بوده و کابل کشی فشار متوسط هوایی نیز 644 هزار و 839 متر است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی یادآور شد: احداث پست ساختمانی توزیع برق 21 دستگاه می‌باشد و انشعابات نصب شده نیز بیش از 67 هزار انشعاب است و به 55 روستا نیز برق رسانی شده و 20 هزار چراغ در معابر عمومی نصب شده‌ است.

وی در ادامه  با بیان اینکه یکی از عمده ترین مشکل کشور و استان  بحران کم آبی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه از سال های گذشته، استفاده از کولرهای آبی پرمصرف و کم راندمان افزایش یافته که هم موجب افزایش مصرف آب و هم موجب افزایش مصرف برق شده است.

وی با انتقاد از استفاده از کولرهای گازی غیر استاندارد نیز گفت: واردات بی‌رویه کولرهای گازی غیر استاندارد موجب افزایش مصرف برق می‌شود و البته در زمینه استفاده از لامپ‌های کم مصرف نیز زیاده روی می‌شود و یک سوم لامپ‌های کم مصرف نصب شده معمولا اضافی هستند.

وی تاکید کرد: استفاده از کولرهای آبی موجب افزایش میزان مصرف برق می‌شوند و از طرف دیگر با استفاده از روش‌های ساده مانند استفاده از سایبانها می‌توان مصرف برق را کاهش داد.

یوسف سرافراز بر ضرورت فرهنگ سازی های لازم توسط دستگاه های اجرایی همچون آموزش و پرورش و رسانه ها  در راستای استفاده صحیح و بجا از برق و آب تاکید کرد و افزود: پیک مصرف برق آذربایجان شرقی در سالجاری مربوط به 22 مرداد ماه با مصرف 611 مگاواتی برق بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل افزایش تعداد انشعابات برق رسانی و حتی عدم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین در حدود چهار درصد افزایش پیدا کرده است.

وی از شهروندان خواست تا در ساعات اوج مصرف برق از لباسشویی، اتو و سایر اقدامات پرمصرف خودداری کنند تا بیش ترین صرفه جویی ممکن در منابع برقی را شاده بوده و با قطعی احتمالی برق به ویژه در تابستان مواجه نشویم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اینکه میانگین مصرف برق در ایران، سه برابر متوسط جهانی است ، گفت: افزایش تعداد انشعاب، برق رسانی به روستاهای بی‌برق و عدم رعایت الگوی مصرف موجب افزایش مصرف برق می‌شود علی رغم توصیه های اداره برق مبنی بر کمبود منابع تجدید پذیر، در مواردی مشاهده می شود که مصرف درست و به اندازه از برق نداریم.

وی خاطر نشان کرد: 55 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های استان است و هر ساله 5 تا 6 هزار مگاوات باید بر ظرفیت نیروگاه‌ها افزوده شود.

وی یادآور شد: اوج مصرف امسال از شب به روز منتقل شده که این امر به علت استفاده از سیستم‌های سرمایشی است امسال رشد 4 درصدی را در ساعات اوج مصرفی شاهد هستیم.

همزمان با هفته دولت  88 پروژه برق در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی با اعتبار بالغ بر19 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید که 39 پروژه مربوط به روستاها بوده که به 15 روستا برق رسانی جدید و مجدد می‌شود.

گفتنی است:  به گفته  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی کابل کشی فشار ضعیف به طول 92 هزار و 29 متر، کابل کشی متوسط  زمینی به طول 43 هزار و 999 متر، کابل کشی متوسط هوایی به طول 644 هزار و 839 متر، نصب یک هزار و 925 دستگاه ترانسفورماتور زمینی و هوایی،  نصب 21 پست ساختمان توزیع نیروی برق، نصب 67 هزار و 851 انشعاب، برق رسانی کامل به 55 روستا و تامین روشنایی معابر عمومی با نصب بیش از بیست هزار و 375 دستگاه از مهم ترین فعالیت های انجام شده در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید  در استان آذربایجان شرقی است. 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.